گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1397/09/17 13:26
شناسه : 204796
هدی سادات چاوشی: با وجود کتابخانه هایی چون فقه و اصول و حدیث و کتابخانه های تخصصی دیگر در قم، جای کتابخانه ی «علوم اجتماعی» و «روانشناسی» خالی است که پوشش دهی به این کتابخانه ها در استان، به سبب کم کردن هزینه ها قابل تجمیع نیز می باشد.

علوم بین رشته ای که امروزه یکی از بروزترین علوم روز و مطرح در دنیا است و زیرمجموعه های متفاوت و گسترده ای را شامل می شود؛ از جمله مواردی است که می طلبد و نیاز دارد تا از حمایت بیشتر و گسترده تری برخوردار شود تا افراد علاقمند و مستعد اعم از فعالیت شغلی و علقی؛ مجبورنباشند برای دستیابی به یک منبع، به شهری دیگر سفر نمایند و یا حتی هزینه های خرید کتاب ها با هزینه های بالا(بدلیل موضوع کاغذ و...) را متحمل شوند.

«قم مقدس» که از ظرفیت های عظیمی طبق برآوردها و آینده نگری مسئولان برخوردار است و مرکز ثقل تفکر، مرکز ثقل جهان تشیع و آموزه های توحیدی است، این پتانسیل را بر خود می بیند تا بستری از دایره المعارف بزرگ جوامع انسانی و نیازهای انسان مدرن باشد.

بررسی نقاط قوت و ضعف در شهر که مبتنی و معطوف به وظایف شناختی از شرح منظومه ها و دغدغه های انسانی ـ اجتماعی، حفظ و حمایت از هنجارهای ارزشی ـ اخلاقی است؛ زمانی صورت خواهد پذیرفت که جای خالی ادبیات موضوعی و تخصصی این حوزه نیز در کنار دیگر اغنا شده ها اغنا انجام پذیرد تا با عملیاتی ساختن این دست از ابتکارهای مفید و شاید به نوعی فراموش شده... شکاف همبستگی به همت مساعدت، در جهت ارتفای کیفی حوزه مطالعاتی، سازماندهی و رضایت بخشی را به تعالی برساند. 

پاسخی بگذارید

نظرات کاربران

  1. ممم

    عالی