تاریخ : 1397/10/2 10:26
شناسه : 204970


شهردار پاکدشت  از خودکفایی شهرداری در آزمایشات خاک  و بتن خبر داد و گفت:در این آزمایشگاه، آزمایش خاک در۳ گرایش ژئوتکنیک(مکانیک خاک)،بتن ،جوش،قیر و آسفالت با بروز ترین استاندارهای روز جهان انجام می شود.

به گزارش معصومه محمدی خبرنگار شاخه سبز ؛دکترداریوش پازوکی شهردارپاکدشت از خودکفایی شهرداری در ازمایشات مختلف خاک برای  اجرایی شدن پروژه های مدیریت شهری  و استفاده شهروندان برای ساخت بنای ساختمانی خبر داد و گفت:در این آزمایشگاه، آزمایش خاک در۳ گرایش ژئوتکنیک(مکانیک خاک)،بتن ،جوش،قیر و آسفالت با بروز ترین استاندارهای روز جهان انجام می شود.

وی گفت:قرارداد حضور این آزمایشگاه یک ماه گذشته منعقد و تجهیز آن صورت پذیرفته و دستگاهای حفاری و نیروی انسانی متخصص در محل آزمایشگاه حاضر و نخستین آزمایش خاک  نیز انجام پذیرفت.

شهردارپاکدشت بیان کرد: آزمایش خاک در چند متر اول نشان داد که رویه  اولیه خاک سست و در عمق ۷متری خاک رودخانه ای و در۱۱متری خاک ماسه بادی  مشاهده می شود.

پازوکی تصریح کرد: با انجام این آزمایشات  مشخص گردیدخاک منطقه در جایگاه  تیپ سه قرار گرفته است؛ امروز با این آزمایشات نشان دادیم که با داشتن دانشهای بروز می توانیم در اجرای پروژه های شهری و محاسبات بر اساس آزمایشات خاک آن منطقه در پروژه های مختلف مدیریت شهری  منشا اثر باشیم.

شهردار پاکدشت افزود: با انجام آزمایش خاک کلیه محاسبات سازه براساس نوع خاک و جوابیه آزمایش خاک انجام میشود که در ایمن سازی ساختمانها در مقابل بلایای طبیعی نظیر زلزله و استحکام بنا نقش بسزایی دارد.

گفتنی است طبق جلسات متعدد و هماهنگی  شهردار پاکدشت با مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی و معاونت شهرسازی اجرای عملیات ساختمانی و صدور جواز،ملزم به داشتن آزمایش خاک می باشد.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید