تاریخ : 1397/10/4 14:54
شناسه : 204994


طی جلسه روز گذشته مردم و زارعان که به دعوت دادگستری پاکدشت برگزار شد، ۱۱ سند اراضی مردم ارمبویه اعطا شد.

به گزارش معصومه محمدی خبرنگار شاخه سبز، ظهر امروز مردم و زارعان روستای ارمبویه از بخش مرکزی میهمان مسئولان در دادگستری برای گرفتن اسناد خود بودند لحظه ی که ۳۰ سال در انتظار آن نشستند.


امروز مردم و زارعان بعد از ۳۰ سال نامه هیات رسیدگی به مساله وقف اراضی خود را دریافت کنند؛ در این نامه که از سوی هیات منتخب توسط حجت الاسلام و المسلمین لاریجانی ریاست قوه قضاییه امضا شده است به هریک از زارعان ارمبویه اعلام شد که  این اراضی از ابتدا وقف نبوده ولذا اسناد مالکیت شما دوباره احیا می گردد و صاحبان زمین با مر اجعه به ثبت اسناد پاکدشت می توانند نسبت به طی مراحل قانونی مربوطه برای دریافت سندهای اراضی خود اقدام نمایند.

علی رضا کثیرلو رئیس دادگستری شهرستان پاکدشت در این مراسم ضمن تبریک به مردم شهرستان پاکدشت گفت: رفع اراضی ۵ قریه پاکدشت هدیه بی نظیر رهبری به مردم خطه شهیدپرور پاکدشت است که باید قدر آنرا بدانیم.

وی گفت: پرونده های بسیاری در خصوص فروش اراضی با قولنامه داشتیم حالا با ثبت سند این مشکلات را دیگر شاهد نخواهیم بود و حتی سرمایه گذاران برای رشد شهرستان می توانند با خیالی مملو از آرامش برای سرمایه گذاری وارد شوند.

کثیرلو در پایان ضمن تشکر از مسئولانی که مجدانه پیگیر رفع مشکل وقفی ۵ قریه پاکدشت بودند گفت: مردم می توانند با پرداخت بدهی اراضی خود و طی نمودن مسائل قانونی اسناد زمین های خود را دریافت نمایند.
 
به گزارش خبرنگار شاخه سبز پاکدشت، بااین اقدام قوه قضاییه یک مرحله مهم از این پرونده انجام و امروز شاهد خوشحالی مردم روستای ارمبویه بخش مرکزی بودیم.

 اطلاعات رسیده احکام اراضی زارعان ومردم قلعه نو،  قوهه، پلشت ومامازند نیز به ترتیب بعد از طی مراحل قانونی اسناد مالکیت خود را می توانند دریافت کنند.

لازم بذکر است : پرونده رفع وقفیت اراضی ۵ قریه پاکدشت بالغ بر 34 سال طول کشید و امروز توسط نمایندگان قوای 5گانه با مدیریت محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی پیگیری و از سه سال گذشته وارد مرحله جدید شد وبا دستور مقام معظم رهبری و پیگیری ریاست  قوه قضاییه مورد رسیدگی قرار گرفت ونهایتا مشخص گردید این اراضی در زمان قاجار وپهلوی اول وقف نبود وسپس طبق مصوبه مجلس به دولت منتقل شده است اما پهلوی دوم برای باز گر اندن انها به تصرف خودبه دروغ ادعا کرد که پدرم این روستاهای 5 گانه  را وقف کرده است تا بتواند  به عنوان متولی آن اراضی را به تیول خود دراور د این در حالی است که تمام افراد معمر ومتدین منطقه گواهی شرعی داده اند که قبل از پهلوی دوم حتی شایعه وقف این اراضی هم وجود نداشته است. 

 گفتنی است: مردم ضمن تشکر وسپاس فراوان ومجدد از " مقام معظم رهبری" برخود لازم میدانند حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی که نقش اساسی داشته ونیز از حجت الاسلام و المسلمین لزومی امام جمعه شهرستان و محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی به دلیل پیگیری سی سال  رفع مشکل موقوفه بودن پاکدشت تقدیر و تشکر نمودند.



انتهای پیام/

پاسخی بگذارید