تاریخ : 1397/10/8 11:32
شناسه : 205036

امام جمعه پاکدشت گفت: در سال ۸۸، در آن روزهایی که فتنه گران آشوب بسیاری را نمایان می کردند برخی ساکت شدند که نباید سکوت می کردند، تا آنکه همه شاهد گریه رهبری در نمازجمعه بودیم.

به گزارش معصومه محمدی خبرنگار شاخه سبز، حجت الاسلام و المسلمین حسن لزومی امام جمعه پاکدشت در خطبه های عبادی سیاسی و دشمن شکن این هفته نماز جمعه ضمن تسلیت رحلت جانگداز عالم فقید آیت الله شاهرودی، وی را عالمی مجاهد، خادم نظام و یار دیرین انقلاب و رهبری دانست و اظهار کرد: آیت الله شاهرودی شاگرد اساتید و علمای بزرگ نجف بوده، شهید آیت الله صدر نسبت به ایشان ارادت خاص داشتند و در مسیر نبرد با صدام زمانی که ۳ برادر بزرگ آیت الله هاشمی شاهرودی شهید شدند از وی خواستند تا به ایران بازگردند.

لزومی افزود: این مبارز عالیقدر انقلابی بعد از حضور در ایران دست از مبارزه برنداشت و تمام قد در کنار امام و رهبری بود، ایشان ۷۰ سال عمر بابرکت داشتند کتب بسیاری را نوشتند و شاگردان بسیاری را تربیت نمودند.

خطیب نماز جمعه پاکدشت در ادامه به ۹دی سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: ۹دی از روزهای تاریخی و ماندگاری در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است؛ حضور مردم در خیابان ها پایان کار فتنه گران را رقم زد؛ در روز ۸ دی مردم مازندران و... به میدان آمدند چون در مقابل جسارت های فتنه گران به رهبری و امام حسین(ع) تاب نیاوردند.

وی بیان کرد: در روز ۹ دی نیز آن حضور مردم در تهران و بسیاری از شهرهای ایران ماندنی شد؛ مردم با حضور خود چشم فتنه گران را کور کردند، نقش مردم در انقلاب اسلامی بسیار مهم است و این را در ۹ دی سال ۸۸ همه مشاهده کردیم.

 لزومی افزود: رهبری، ولایت، بصیرت و آگاهی ۳ موضوع مهم شعارهای ۹ دی سال ۸۸ بود که از سوی مردم بیان می شد، دشمنان بدانند که این شعارها هیچگاه فراموش نمی شود و در صورتی که باز فتنه گری رخ دهد همین مردم و با همین شعارها‌به میدان خواهند آمد، فریب خوردگان بدانند شعار " این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده" نشان از بصیرت ملت است و تاریخ انقضا ندارد.

امام جمعه پاکدشت تصریح کرد: مردم با شعار "یاحسین" و "یاابوالفضل" آمدند، نباید بگذاریم که این روز مهم فراموش شود؛ امام راحل فرمودند: حفظ جمهوری اسلامی از واجبات است.

وی افزود: کید دشمنان پایانی ندارد و تنها راه دفاع از انقلاب و ارزشهای اسلامی حضور در صحنه است، جمله امام خمینی(ره) بسیار پرمعناست " پشتیبان ولایت باشید تا به مملکت آسیبی نرسد"؛ خط مشخص است، سالاردار کاروان مشخص است، صدا بسیار اما فقط صدای رهبری حق است.

لزومی بیان کرد: هفته بصیرت است، برخی مساجد سخنرانی ها و برنامه هایشان را از شب گذشته آغاز نمودند و در خصوص ۹ دی روشنگری می کنند؛ در سال ۸۸، در آن روزهایی که فتنه گران آشوب بسیاری را نمایان می کردند برخی ساکت شدند که نباید سکوت می کردند، تا آنکه همه شاهد گریه رهبری در نمازجمعه بودیم.

وی در انتها به روز سوادآموزی اشاره کرد و گفت: سوادآموزی سنتی بجا مانده از پیامبر است، آن زمان که پیامبر مکرم اسلام، محمد مصطفی(ص) به مدینه هجرت کردند فقط ۳ نفر سواد داشتند، ایشان در این مسیر گام های بزرگی برداشتند.

امام جمعه پاکدشت گفت: در سال ۵۷ ایران اسلامی حدود ۳۰ میلیون جمعیت داشت که ۱۴ میلیون آن بی سواد مطلق بودند اما امروز با تلاش آموزش و پرورش و برادران و خواهران سوادآموزی شاهد رشد و افزایش سوادآموزی در کشور هستیم. این سنت بجا مانده از پیامبر(ص) است و باید به آن توجه بیشتری داشته باشیم.

 انتهای پیام/

پاسخی بگذارید