تاریخ : 1397/10/9 13:26
شناسه : 205066

هلهله یزیدیان زمان در ظهر عاشوای ۸۸ هیچ گاه از خاطر این مردم پاک نخواهد شد؛ حتی اگر سال‌های سال بگذرد، باز هم «۹ دی» مرهم زخم دل این مردم حسینی است.

در نهمین سالگرد حماسه ماندگار 9 دی 1388، شهرهای مختلف ایران اسلامی همزمان با تهران، به صحنه غیرت دینی و انقلابی مردمی تبدیل شد که تا روزگار باقیست، صحنه‌های دردآور اهانت به عزای اباعبدالله الحسین (ع) در ظهر عاشورای ۸۸ را فراموش نخواهند کرد؛ ظهر عاشورایی که باعث شد تا نقاب از چهره نااهلان و نامحرمان بیفتد و ماهیت اصلی فتنه‌ای که می‌رفت تا ریشه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را بزند و خون مطهر بیش از 230 هزار شهید را هدر دهد، نمایان شد.

هرچند سردمداران داخلی آن فتنه خانمان‌سوز که پرچمدار «شورش اشرافیت بر جمهوریت» شده بودند، از همان عاشورای دردناک و جانسوز تلاش کردند تا حرمت‌شکنان عزای سالار شهیدان را «مردان خداجو» قالب کنند و از آن سال تا همین امروز، رسانه‌هایشان هم ترجیح داده و می‌دهند که خروش مردمی ۹ دی را بایکوت خبری کنند، اما این سنت الهی است که حق را بر جایگاه عزتمندانه‌اش قرار دهد «ولو کَرِه المشرکون».

بر همین قاعده بود که امروز هم مانند هر سال و با وجود گرفتاری‌ها و مشغلات روزمره اقشار مختلف مردم، شهرهای مختلف ایران به ویژه مراکز استان‌ها به آوردگاهی برای زنده‌ نگه داشتن یاد و نام و روح آن حماسه ماندگار تبدیل شد؛ روزی که در تاریخ ماند و به تعبیر رهبر انقلاب «مردم در روز ۹ دی به خیابان‌ها آمدند و موضع صریح خودشان را علنی ابراز کردند. دست‌ها و تبلیغات دشمن نه فقط نتوانسته مردم را از احساسات دینی عقب بنشاند، بلکه روزبه‌روز این احساسات تندتر و این معرفت عمیق‌تر شده است».

سردار سلامی: فتنه ۸۸ از جنگ تحمیلی سهمگین‌تر و عامل تحریم کشور بود

در تهران، مراسم سالگرد حماسه ۹ دی با سخنرانی سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در میدان امام حسین (ع) برگزار شد.

سردار سلامی در این اجتماع فتنه ۸۸ را از جنگ تحمیلی سهمگین‌تر و عامل تحریم کشور خواند و اظهار داشت: فتنه هزاران میلیارد به اقتصاد کشور ضرر زد، بر چهره مردم سالاری ایران چنگ زدند و این تصور را پیش آورد که ملت ایران متزلزل شده است و این به ایجاد طمع به دشمنان ما جهت هجوم مجدد به این ملت کمک می کرد.

وی افزود: ملت ایران توانست زخم‌های فتنه را ترمیم کند. رهبر عزیز و بزرگوار ما بزرگترین نقش را در هدایت ملت در جریان این توطئه ها داشت، او شرح صدر به خرج داد. او با الهام‌بخشی خود بذر آگاهی و ایمان را در دل‌های ما کاشت که امروز شاخسارهای آن در عالم دیده می‌شود.

سردار سلامی تأکید کرد: امریکا امروز به زوال سیاسی و نظامی رسیده است. این یک آرزو نیست، واقعیت است؛ بیشترین زوال مربوط به عقب نشینی امریکا بدون هیچ دستاورد از منطقه است. امروز آمریکا سردرگم است. برجام را امضا می‌کنند و خود از آن خارج می‌شوند؛ این یعنی سرگردانی. در سوریه و عراق میلیاردها دلار هزینه می‌کنند اما نهایتا بدون دستاورد خارج می‌شوند. آنها با وجود همه این شکست‌ها هنوز بر ملت ایران متمرکزند، اما مطمئن باشند که این بار هم ملت ایران، آنها را شکست خواهند داد.

حجت‌الاسلام سعیدی: مردم و رهبری، عامل خاموش کردن فتنه بودند

در مشهدالرضا پایتخت معنوی ایران اسلامی نیز مردم به میدان آمدند تا یاد حماسه ماندگار ۹ دی را به سهم خود زنده نگه دارند.

در این مراسم، حجت‌الاسلام علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، با بیان اینکه فتنه ۸۸ یک تعامل بین داخل و خارج بود، اظهار داشت: دو جریان داخلی و خارجی دست به ‌دست هم داده بودند تا انقلاب را به‌سقوط بکشانند.

وی تصریح کرد: در خنثی شدن فتنه ۸۸، دو محور نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند، محور اول مقام معظم رهبری بودند که با صلابت و مدیریت هوشمندانه توانستند مسیر را هدایت کنند، به ‌تعبیر مرحوم سید محمدحسین فضل‌الله، رهبر انقلاب تا ۲۹ خرداد ۸۸ پدری و از ۲۹ خرداد به بعد رهبری کردند، این روش رهبران الهی است که تا یک مسیری پدری و در یک مقطعی با صلابت امت را رهبری و هدایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام سعیدی افزود: دومین رکن خنثی کردن فتنه ۸۸ مردم بودند؛ آنها در ۹ دی ۸۸ هم به‌ میدان آمدند و آتش فتنه را خاموش کردند.

معاون قوه قضائیه: ۹ دی به معنی حقیقی کلمه «روز خدا» است

در شهر اردبیل دیار معروف به «دارالارشاد»، نیز مردم ولایتمدار و دلداده آستان اباعبدالله (ع) به خیابان آمدند و یاد حماسه ماندگار ۹ دی را گرامی داشتند.

ابراهیم عزیزی عضو سابق شورای نگهبان و معاون‌ طرح و برنامه معاونت راهبردی قوه قضاییه، با اشاره به اینکه ۹ دی روز بصیرت و آگاهی مردم انقلابی ایران اسلامی است، ادامه داد: حماسه ۹ دی، حماسه بصیرت امتی است که در سخت‌ترین شرایط، نقشه های شوم شیاطین فتنه‌گر و جریان‌های حامی آنها را شناختند و در برابر این فتنه‌گران ایستادگی کردند و به دنیا نشان دادند که انقلاب اسلامی همچمنان پابرجا خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه یوم‌الله ۹ دی ماه به معنی حقیقی کلمه  «روز خدا» است، افزود: برای شناخت و تبین یوم‌الله ۹ دی، باید مبنا و ویژگی انقلاب اسلامی را تبین کنیم، سپس دشمنان انقلاب اسلامی را بشناسیم و در نهایت راه مبارزه با دشمنان انقلاب را مشخص کنیم.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی: فتنه تمام نشده/ دشمن در تدارک فتنه جدید است

در شیراز حرم سوم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی، مردم این دیار هم‌پا و هم‌قدم با دیگر شهرهای استان به میدان آمدند و یاد حماسه امیدآفرین ۹ دی را گرامی داشتند.

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این اجتماع باشکوه با تاکید بر اینکه فتنه تمام نشده است، اظهار داشت: پس از شکست فتنه سیاسی 88، دشمن در تدارک فتنه‌ای دیگر است تا با تهدید و فشار اقتصادی، استقامت مردم را بشکند.

وی افزود: دشمن در دهه 90 به دنبال فتنه‌ای دیگر است تا با تهدید و فشار اقتصادی، استقامت مردم را شکسته و کشور را به‌زانو درآورد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه فتنه 88 نتیجه طراحی‌های 10ساله استکبار برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود، تصریح کرد: روز 9 دی همه بر سر سفره انقلاب حاضر شده و با بصیرتی مثال‌زدنی، نقشه خطرناک دشمن را نقش بر آب کردند.

پاسخی بگذارید