تاریخ : 1397/10/17 23:38
شناسه : 205224

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به وجود صنایع، تولیدات لبنیات، گل و گیاه می طلبد، نگرش توام با لطف و محبت بیشتری از سوی مسئولان استانی متوجه پاکدشت شود.

  به گزارش معصومه محمدی خبرنگار شاخه سبز، محمد قمی در جلسه شورای اداری پاکدشت  که با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران برگزار شد، و مسئولان شهرستانی به میزبانی فرمانداری  برگزار شد، ضمن خیر مقدم به استاندار، معاونین و هیئت همراه اظهار کرد: نگاه استانداری به غرب استان بیشتر بوده و شاید علت آن به خاطر راه کرج، شهریار بوده است که به شرق فقط محور امام رضا(ع) می باشد؛ باید این نگاه کمی معتدل شود، امیدست با آغاز دوره مدیریتی شما رشد خوبی را هم پای غرب استان شاهد باشیم. 

 قمی گفت: همان گونه که می دانید  شهرستان پاکدشت از سال 76 استقلال خود را به دست آورده و با وجود تلاش های انجام شده مردم و مسئولان شهرستانی و استان تهران  رشد کرده، اما همچنان مشکلات عدیده ای دارد که باید مرتفع گردد.

قمی بیان کرد: با توجه به وجود صنایع، تولیدات لبنیات، گل و گیاه می طلبد نگرش توام با لطف و محبت بیشتری از سوی مسئولان متوجه پاکدشت شود که نکته ویژه ی آن وجود مردم است که برای این رشد هم پای مسئولان در تلاش هستند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مشکلات شهرستان پاکدشت ، در حوزه ترافیک و حمل و نقل جاده ای است چرا که محور ترانزیتی شرق کشور و امام رضا(ع) از پاکدشت عبور کرده و تردد هزاران دستگاه خودرو ، مشکلاتی را برای ساکنین این منطقه به همراه آورده است.

   وی تصریح کرد: در دولت های نهم و دهم با وجود اعتبارات مناسبی که در اختیار دولتمردان قرار داشت ، ردیف بودجه مناسبی برای کمربندی پاکدشت در نظر گرفته نشد و این پروژه مهم و حیاتی سال ها معطل باقی ماند.

قمی اظهارکرد: در سفر محمدباقرنوبخت رئیس سازمان رئیس سازمان برنامه و بودجه به شهرستان پاکدشت، به منظور ایجاد ردیف بودجه ، 2 میلیارد تومان اعتبار به کمربندی پاکدشت اختصاص یافت که با توجه ویژه دولت ، برای احداث این مسیر 35 کیلومتری ، 150 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته تا هر چه سریعتر مشکلات این شهرستان برطرف شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بر لزوم اجرای پروژه مترو تهران - پاکدشت بیان کرد : پاکدشت به دلیل نزدیکی به پایتخت و وجود فرصت های شغلی مناسب ، همواره مورد توجه مهاجرین بوده است و این امر مسئله حمل و نقل و اجرای طرح های حمل و نقل ریلی را از اهمیت ویژه ای برخوردار کرده است.

وی یادآورشد : هم اکنون اجرای قطار شهری تهران - پاکدشت در حال اجرا می باشد که درحال حاضر  به ایستگاه  قلعه نو شهرستان ری رسیده، پیگیر انتقال خط قطار شهری از قیامدشت به شهرستان پاکدشت باشید؛ در زمان جنگ برای جابجایی محصولات جنگی از خط قطار شهری استفاده می شده که اکنون با زیرسازی در حال انجام این مسیر به دو خط تقسیم می شود.

قمی اضافه کرد : قطار شهری در بخشی که به ۴۵ متری میدان سپاه می رسد از رو کار می شود و بعد از آن نزدیک به ۳ کیلومتر قطار شهری از زیر زمین عبور می کند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درخواست شهرستان پاکدشت از مسئولان ، اجرای پروژه مترو ، از سه راه افسریه به شهرستان است تا مردم بتوانند بدون دغدغه به شبکه مترو تهران دسترسی داشته باشند.

وی تاکید کرد : یک همت جانانه و جهادی می خواهد تا این کارها به جایی برسد .

   قمی با اشاره به مشکلات آب در حوزه شرب و کشاورزی گفت: کلنگ سد ماملو توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی با هدف تأمین آب شهروندان پاکدشت و ورامین به زمین زده شد ولی امروز بخشی از این آب به تهران اختصاص یافته، البته ناخونکی زدیم تا مردم شهر فرون آباد نیز از آب گوارای سد ماملو تا دهه مبارک فجر بهره مند شوند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با سرعت بخشیدن به اجرای طرح فاز دوم تصفیه خانه سد ماملو ، این انتظار می رود که مردم  روستاها و شهر شریف اباد و فرون اباد شهرستان پاکدشت نیز از آب این سد بهره مند شوند.

قمی در انتها افزود: امیدواریم در بحث بودجه بندی هوای پاکدشت را بیشتر داشته باشید، زیرا این شهرستان به دلیل مهاجر پذیری در حوزه های آموزش و پرورش و دیگر مسائل از سرانه کافی برخوردار نیست که توجه بیشتر مسئولان را می طلبد.  

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید