تاریخ : 1397/10/24 10:25
شناسه : 205307


مهدی غلامی خبرنگار و فعال رسانه ای استان مرکزی گفت:شهرداریهای استان مرکزی تنها حقوق کارکنان را  آن هم با مشقت فراوان پرداخت میکنند و در شرایط موجود کارکرد شایسته ای ندارند.

غلامی افزود:شهرداریها به دلیل آنکه دستگاهی میباشند که خود میبایست درآمدزا باشند و درحال حاضر نیز که شرایط اقتصادی کشور در وضعیت مطلوبی نمیباشد ،آنها نمیتوانند درآمدهای خوبی را داشته و در بخشهای مختلف شهر هزینه نمایند.

وی ادامه داد:یکی از راه های درآمدزایی شهرداریها وجود ساخت وسازها و دیگر عوارضی که صنایع بابت آلودگی به آنها پرداخت میکنند ، میباشد ولی در حال حاضر که رکود در ساخت و ساز و به طور کلی در صنعت میباشد، زیاد نمیتوان به این حوزه ها امیدوار بود که البته در این راستا برخی از شهرداریها به دنبال درآمدهای پایدار برای رفع این مهم رفته اند و تا حدودی نتیجه گرفته اند اما باز هم در نهایت مسئله حل نشده و مشکل درآمدزایی گریبانگیر شهرداریها به ویژه در استان مرکزی میباشد.

غلامی همچنین بیان داشت:تجمیع شدن وظایف گوناگون به شهرداریها و ایجاد سازمانهایی تحت نظر آنها مسیله مهم دیگری است که باعث به هم ریختگیهای زیادی در این مجموعه ها شده و برای مثال سازمانهای پسماند، سیما،منظر وفضای سبز شهرداری، سرمایه گذاری، فرهنگی وورزشی و....هرکدام در داخل خود دنیایی از اوامری هستند که مدیریت هریک آز آنها پیچیدگیها،حساسیت و بودجه های خاص خود را میطلبد.

غلامی اظهار داشت:دولت هم هنوز تکلیف خود را با شهرداریها روشن نکرده چراکه در بسیاری از موارد که میخواهد در امری هزینه نماید، آنها را از خود میداند ولی در حال حاضر که اوضاع شهرداریها جالب نمیباشد، اعلام مینماید که آنها خصوصی و خود درآمدزا هستند و گویا تدبیری برای حل مشکلات آنها نیست.

این فعال رسانه ای در نهایت اعلام کرد:با این روند شهرداریها به خصوص در استان مرکزی روز به روز بدهکارتر میشوند و نهایتا روزمرگی میکنند وبه طور کلی با این اوضاع مطمئنا شاهد خدمترسانی خوب و شایسته ای از آنها به مردم شهر نباید باشیم.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید