تاریخ : 1397/10/26 16:32
شناسه : 205347

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت:ادارات و دستگاه های خدمات رسان با هم افزایی بیشتر در جهت تسهیل گری اهداف نهضت سواد آموزی تلاش بیشتری داشته باشند.



به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - هدایت الله جمالی پور در جلسه پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان ری بیان کرد: مسئله سواد و آموزش امروز یکی از مولفه های مهم  توسعه و پیشرفت در رفاه اجتماعی  است. هر چقدر دامنه سواد در تمامی زمینه ها گسترش یابد سطح زندگی معشیتی و هم زیستی مسالمت آمیز بهبود می یابد.

جمالی پور اظهارداشت : مولفه سواد، مسائل اقتصادی و فرهنگی را متحول می کند بدین منظور که در برنامه های توسعه ای  موضوع آموزش جایگاه بسیار مهم و اثر گذاری دارد. چون این مورد از سرمایه با ارزش انسانی بهره می گیرد  که با دانش و آموزش تامین می شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری تصریح کرد : دانش و آموزش دو مقوله ایست که می تواند توسعه در کشور را متحول سازد. جامعه ای که سواد در آن معنا نداشته باشد با یک چالش جدی روبرو است و همواره مورد هجوم دشمنان قرار می گیرد. اکثر کشور های جهان سرمایه گذاری آموزشی در همه حوزه ها را بعنوان یک اصل قبول دارند. زیرا جامعه ای که بی سوادی در آن بعنوان یک امر عادی پذیرفته شده باشد  بخشی عظیمی از عناصر مهمش دچار معضلات اجتماعی می شود.

وی با تاکید بر اینکه خواندن و نوشتن در سواد آموزی کافی نیست، گفت: علم بستری است برای کسب جایگاه اجتماعی و فرهنگی و... تا فرد به راحتی بتواند همکاری با سازمان های اجتماعی و دستگاه های خدمات رسان را در رشد کسب و کار خود داشته باشد.

جمالی پور سوادآموزی را یک فرصت خواند و افزود: ما افراد زیادی را در این نهضت سراغ داریم که در سنین بالا شروع به تحصیل کرده اند و به مدارج بالایی دست یافته است.

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: مدیران و مسوولان دستگاه ها و ادارات در این جلسات باید با همفکری از ظرفیت های شهرستان استفاده کنند چون تمامی مجموعه ها مکمل هم هستند که در راستای اهداف دولت و نظام امور جامعه را پیش می برند. عدم هم افزایی موجب آسیب جدی به شهرستان می شود.

وی افزود: اگر ادارات مانند  زنجیره ای بتواندکارکرد مثبتی را در اجتماع  بجا بگذارد قطعا توسعه در سطح کلان افزایش می یابد. این جلسه نیز  یک نوع تسهیل گری در هم افزایی برای ایفای نقش بایسته سواد آموزی در تمام اقشار است.

جمالی پور در پایان متذکر شد: ما معتقدیم هر چه دانش افزایی رشد پیدا کند بینایی یک فرد  نسبت به اجتماع و مسائل پیرامون وسعت می یابد و به محاسبات دقیقی دست خواهد یافت. لذا باید به هر نوعی تشویق داشته باشیم ما باید بتوانیم حتی یک نفر از افراد خانواده را پای کار آوریم تا آموزش ها در منزل نیز انجام شود و در همین زمینه حقوق و مزایایی که برای یک معلم در کلاس داشتیم، به آنان واگذار کنیم.

گفتنی است : جلسه پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان ری با حضور جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه ری، خانجانی معاون سیاسی - انتظامی فرمانداری ویژه ری، شب کوکا رئیس اداره اجتماعی فرمانداری ویژه ری، امامی بخشدار فشافویه، صادقی بخشدار قلعه نو، رجایی رئیس اداره بهزیستی ری، تاجیک رئیس اداره شبکه بهداشت و درمان ری و سایر مسوولان در سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان ری  برگزار شد.

انتهای پیام/


پاسخی بگذارید