تاریخ : 1397/11/8 00:31
شناسه : 205427

در حالی وزیر راه و شهرسازی می‌گوید برنامه‌ای برای افزایش سقف وام مسکن ندارد که رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز بر این باور است که با مُدل تعریف شده وزارت راه امکان خانه‌دار شدن اقشار متوسط و به پایین جامعه وجود ندارد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سه ماه و چند روزی که عهده‌دار هدایت وزارت راه شده بارها اعلام کرده برنامه‌ای برای افزایش سقف وام خرید مسکن ندارد. وی اخیراً درباره این مسئله گفته است: این موضوع مرتب مطرح و پیگیری‌هایی هم انجام می‌شود، اما در شرایط کنونی اولویت ما افزایش وام مسکن نیست.

وی ادامه داد: اولویت ما این است که بتوانیم با سیاست و ضوابط برای تولید مسکن برای سازندگان در نظر گرفته شده بتوانیم قیمت تمام شده مسکن را متعادل کنیم. به این ترتیب می‌توانیم عرضه ارزان‌تر و مناسب‌تر مسکن صورت می‌گیرد و از این طریق افزایش قدرت خرید محقق شود.
 
این در حالی است که رئیس کمیسیون عمران نظری متفاوت در این رابطه دارد. رضایی کوچی می‌گوید: ‌ با وام فعلی امکان خرید مسکن وجود ندارد و طبیعی است باید سقف وام مذکور ار افزایش دهیم
وی افزود: وام کنونی که پرداخت می‌شود حداکثر ۳۵ تا ۴۰ درصد قیمت واحد مسکونی را پوشش می‌دهد، حدود ۶۰ درصد از قیمت واحد را متقاضی داشته باشد. با توجه به این‌که مخاطب ما اقشار متوسط به پایین جامعه هستند این امکان را ندارند که ۶۰ درصد قیمت مسکن را تامین کنند و ۴۰ درصد وام پرداخت نکنند که اقساط بالایی دارد.
 
وی تاکید کرد: در شرایط کنونی باید همچنان منتظر این باشیم تعداد افراد متوسط به پایین جامعه که خانه ندارند، افزایش یابد. بنده امیدی به خانه‌دار شدن اقشار متوسط به پایین با این مُدل تعریف شده -وزارت راه- ندارم.

پاسخی بگذارید