تاریخ : 1397/11/8 10:57
شناسه : 205437

به جز تیم ملی ایران، هیچ تیم دیگری در هیچ یک از دو مسابقه مراحل یک هشتم و یک چهارم نتوانست با تفاضل بیشتر از یک گل پیروز شود.

در مراحل حذفی جام ملت های آسیا دوازده بازی انجام شد و تیم‌های اردن، ویتنام، تایلند، چین، ایران، عمان، ژاپن، عربستان، استرالیا، ازبکستان، امارات، قرقیزستان، کره جنوبی، بحرین، قطر و عراق طی این بازی ها به میدان رفتند. دو بازی از این دوازده بازی به ضربات پنالتی کشید و سرنوشت دو بازی هم در وقت اضافه مشخص شد که هر چهار بازی مربوط به مرحله یک هشتم نهایی بود.

اقتدار یوزها

به جز تیم ملی ایران، هیچ تیم دیگری در هیچ یک از دو مسابقه مراحل یک هشتم و یک چهارم نتوانست با تفاضل بیشتر از یک گل پیروز شود تا ایران تنها تیمی باشد که یکبار با تفاضل ۲ و یکبار هم با تفاضل ۳ گل حریف خود را مغلوب کرده باشد. ایران با پیروزی‌های ۲ بر صفر و ۳ بر صفر مقابل عمان و چین، قاطع نتایج را در دو مرحله گذشته به دست آورده تا بهترین تیم مراحل حذفی جام ملت‌ها باشد.

مرد پرتغالی،غیر قابل پیش بینی

در سوی دیگر تیم کی‌روش تا اینجا ترکیب غیر قابل پیش بینی برای حریفان داشته است. ایران در حالی به نیمه نهایی این مسابقات راه یافته که بابت استفاده از بیشترین تعداد بازیکن، تیم منحصر به فرد جام ملت های آسیاست. تیم ملی فوتبال ایران تاکنون ۵ بار در این دوره به میدان رفته و کی‌روش به جز دو دروازه بان ذخیره، از سایر نفرات تیمش استفاده کرده است.

همه به جز عابدزاده و نیازمند

بدین ترتیب به جز پیام نیازمند و امیر عابدزاده، سایر ملی پوشان در این مسابقات به میدان رفته اند. در بین بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران، امید ابراهیمی و علیرضا بیرانوند با ۴۵۰ دقیقه حضور در میدان بهترین عملکرد را دارند و مسعود شجاعی با تنها ۲ دقیقه دارای کمترین دقایق حضور در میدان است. مسعود شجاعی که کاپیتان اول تیم ملی فوتبال ایران است برخلاف انتظاری که همگان داشتند کمترین دقایق بازی را به خود اختصاص داده است.

پاسخی بگذارید