تاریخ : 1397/11/8 21:40
شناسه : 205446

رییس شورای اسلامی شهرستان ری گفت:جاذبه های گردشگری شهرستان ری نیاز به حمایت دارد لذا با جذب سرمایه گذاران و برنامه ریزی مدون باید از نابودی ابنیه های تاریخی پیشگیری کنیم.



به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - حسن خلیل آبادی در بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری بیان کرد : در پی بازدید بعمل آمده با هدف توسعه گردشگری از روستای علی آباد قیصریه واقع در قسمت شرقی شهرستان ری که مجاور قرچک و پاکدشت هست. در راستای تأمین بازسازی و مرمت یک بخشی از آثار تاریخی روستا تلاش خواهد شد تا از شورای برنامه ریزی استان یا فرمانداری با تخصیص بودجه ای برای ترمیم حمام روستا ، برج و باروی و جداره قلعه اقداماتی در زمینه بوم گردی شود. 

خلیل ابادی با بیان اینکه جایگاه 7 هزار ساله شهرری محروم از هرگونه امکاناتی مانده است، گفت: ما در حوزه نگهداری مراکز گردشگری در جنوب پایتخت ضعیف عمل کردیم خیلی از اماکن گردشگری ما تا اواخر دهه 90 ساختار سالمی داشتند اما امروز شاهد تخریب 50 درصدی آن هستیم. 

رییس شورای اسلامی شهرستان ری افزود: امروزه با طرح گسترش پیرامون حرم عبدالعظیم (ع) خانه های قدیمی را با معماری های خاص ازبین بردیم، از سوی دیگر با حفر تونل مترو به روند جاری شدن آب چشمعلی آسیب رساندیم، همچنین سنگ مقبره های تاریخی امامزاده عبدالله (ع) جایگزین سنگ های مدرن ساختیم و کوی بی بی شهربانو هم کارخانه سیمان تهران به درون خود می بلعد؛ با این عملکرد اگر پیشگیری نداشته باشیم، قطعا بوم گردی و گردشگری ما با یک چالش بزرگ روبرو خواهد بود. 

وی درپایان متذکر شد : باید در تصویب طرح هادی روستاها به طبیعت گردی، بوم گردی و گردشگری مناطق مختلف ری نیز توجه خاصی شود و با جذب سرمایه گذاران به ظرفیت های گردشگری این شهرستان جانی دوباره ببخشیم. 

گفتنی است :بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری با ریاست حسن خلیل آبادی در جمع اعضای شورای این شهرستان با محوریت تعیین تکلیف درخصوص احیاء روستای علی‌آباد قیصریه برگزار شد. 

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید