گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1397/11/9 12:31
شناسه : 205460

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: شرکت های دانش بنیان سراسر کشور در سال گذشته ،14 هزار میلیارد ریال درآمد نصیب ایران اسلامی کرده اند.

سورنا ستاری روز سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: ایران رتبه چهارم نانو در جهان را کسب و یکی از کشورهای صاحب ایده و تاثیرگذار در جهان است و همیشه در عرصه نانو طرح ها و حرف های زیادی برای عرضه دارد.
وی یادآور شد: ایران اسلامی از محل فروش محصولات شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری 14 هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرده است.
معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: تکمیل زنجیره تولید در حوزه های مختلف از پژوهش و مطالعه تا تولید در شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری از اولویت های مهم دولت و کشور است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: خروجی دانشگاه ها و دانش آموختگی تعداد زیادی از جوانان جویای کار به جای منفعت جامعه به محلی برای خسران و افزایش سطح توقع افراد تحصیلکرده و هدر رفت منابع و بیت المال تبدیل شده است.
حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار داشت: بیشتر جوانان بعد از اتمام تحصیل در مقاطع عالی انتظار اشتغال پایدار در بخش دولتی دارند اما به علت شرایط جامعه امکان بکارگیری همه این افراد وجود ندارد و همین امر موجب سرخوردگی و مهاجرت آنها و جذب این افراد به کشورهای خارجی می شود.
وی با بیان اینکه علم باید در خدمت ترقی و رشد کشور باشد، تاکید کرد: ایجاد پارک های علم و فناوری و ورود به علوم و اجرای طرح های دانش بنیان یک ضرورت است و در قالب طرح های دانش بنیان ایده ها به عمل و محل اشتغال جوانان جویای کار می شود.
کریمی تبار یادآور شد: ایلام دارای ظرفیت های زیادی چون منابع آبی، گیاهان دارویی، گونه های مختلف درخت بلوط و از همه مهمتر نیروی انسانی مستعد و خلاق است که با ورود سرمایه گذاران اهل علم و ایده پردازان به استان علاوه بر اینکه راه برای توسعه فراهم می شود جوانان نیز از مهاجرت و کوچ به دیگر استان ها یا خارج کشور منصرف خواهند شد.
استاندار ایلام نیز گفت: آستان ایلام دارای ظرفیت های زیادی دارد که با ورود سرمایه گذاران و افزایش فضای اشتغال این استان توان رشد و ترقی همگام با دیگر استان ها را دارد.

پاسخی بگذارید