تاریخ : 1397/11/9 20:06
شناسه : 205469

رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ری گفت: در گذشته روزنامه نگاران ما در خفقان خبری قلم می زند. اما پس از حصر و پیروزی انقلاب مطبوعات طمع لذت پيروزي را چشيدند.



به گزارش شاخه سبز از شهرستان ری در جمع خبرنگاران - سیدحسن صفوی در مراسم غبار روبی مزار شهدا ، گفت: با گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی هر روز شاهد دستاوردهای نوینی هستیم که به اقتدار و صلابت مردم ایران می افزاید.


صفوی افزود: در حوزه صنعت، پزشکی، فناوری های هسته ای و علوم و فنون نوین رشد چشمگیری داشتیم و همچنین با رشد تمامی این زمینه ها درکنار آن فرهنگ و هنر اصیل ما به جهانیان عرضه شد.


وی با اشاره بر اینکه هنرمند از جایگاه خاصی برخوردار است و اکثریت مردم برای آنان احترام خاصی قائل هستند، گفت: کشور ما پیش از انقلاب این تعداد هنرمند را نداشت که بتوانند  بر تارک فرهنگ و هنر بدرخشند. چون در گذشته فیلم ها مضمون قابل قبولی نسبت به اعتقادات و سبک و سیاق یک اثر هنری را نداشت . اما بعد از آن شاهدید که در تمامی مراتب آثار ما دارای رتبه هستند.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ری گفت: در حوزه تجسمی و مینیاتوری نیز دستاوردهای زیادی داشتیم. هنرمندان ما در بسیاری از کشورهای اروپایی نمایشگاه های متعددی دارند که قابل استناد است، بطوریکه گالری داران کشورهای دیگر از آنان دعوت بعمل می آورند.


صفوی اظهار داشت : روزنامه نگاران که سال‌هاي طولاني در شرايط خفقان و سانسور پليسي رژيم ستم ‏شاه قلم زده بودند و تجربه خبرنگاری آزاد را نداشتند، طبعا احتمال اینکه بتوانند بر اساس مقتضیات اوضاع و احوال جدید را در حرفه ی خود تجزیه و تحلیل کنند، را نداشتند. اما امروزه اصحاب رسانه  واقفند، فرصتي که در گذشته از روزنامه نگاران دريغ شده بود چگونه امروز به آزادی عمل تحت نظر قوانین پیوند خورده است.


وی خاطر نشان کرد : ما هشت سال دفاع مقدس و انواع تحریم ها را داشتیم اما هنرمندان ما با دور زدن این معضلات توانستند اثار موفقی از خود بجای بگذارند. لذا در این زمینه هنرمندان ما باید به  هشت سال دفاع مقدس توجه بیشتری کنند چون فعالیت هایی که در سال های اول انقلاب شد حرکت های خوبی بود که جای کار زیادی دارد.

گفتنی است : عصر امروز صفوی رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ری و جمعی ازاصحاب رسانه ری  با حضور در بهشت زهرا جایگاه جلوس امام خمینی (ره) گلباران کردند و از مزار شهدای گرانقدر با تجدید میثاق ، گردی از حوزه فرهنگ و هنر برداشتند.


انتهای پیام/


پاسخی بگذارید