تاریخ : 1397/11/10 23:27
شناسه : 205473

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: شهرداری منطقه با شهرداری شهر متمایز است و تنها شهری که در کشور شهر ندارد شهرری است.



به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - هدایت الله جمالی پور در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح برنامه های دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما چهل ساله شد و انشالله در 22بهمن آغاز چهل و یکمین ساللگرد انقلاب اسلامی را همراه با خیر، توسعه و پیشرفت جشن می گیریم و امیدواریم که بتوانیم قدم های استواری را در مسیر توسعه پایدار کشور برداریم.

وی افزود: با نگاهی بر وضعیت عمران شهری و روستایی کشور در 40سال گذشته متوجه غیر قابل مقایسه9 بودن این آمار می شویم. در حال حاضر بسیاری از روستاهای کشور دارای آب، برق، گاز و راه های روستایی هستند.

فرماندار ویژه ری با اشاره به خدمات دولت دوازدهم در حوزه روستاها اظهار داشت: اتفاقات مهمی را در حوزه توسعه روستایی و اعتبارات تخصیصی برای عمران روستا رقم خورده که چهره روستاها را متحول کرده است. خدمات دولت های جمهوری اسلامی در ادوارد مختلف با توجه به تحریم ها و سختی ها خدمات قابل توحهی است که باید در 40سالگی انقلاب به سمع و نظر مردم برسد.

وی افزود: کشور ما نیاز به روابط بین المللی درست و توسعه همکاری های بین المللی داریم که با توجه به اتفاقات داخل کشور باعث ایجاد امید در ملت و آینده دولت می شود.
جمالی پور با اشاره به تحریم های ظالمانه در کشور گفت: این تحریم ها تمامی امور کشور را مورد هدف قرار داده و حتی از نظر مالی نیز در تنگنا هستیم، اما دولت قدم های مهمی در حوزه عمران شهری و روستایی از جمله در بخش های کشاورزی، ورزشی، خدماتی و ...برداشته که این نشان از عزم دولت در ارائه خدمات شایسته به مردم است.

وی افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم عزم دولت این بود که بتواند سطح توسعه مناطق کم برخوردار را به سطح مناطق برخوردار نزدیک کند، لذا عزم دولت بر این بود که در روستاها قدم های شایسته برداشته شود و سطح روستاها ارتقا یابد.

جمالی پور در ادامه یاد آور شد: از امروز که آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی است نزدیک به 200میلیارد تومان پروژه از سهم دولت در روستاهای فاقد دهیاری و حوزه شهرستان ری که برای دهه فجر سال آینده از اعتبارات آن طریق مدیریت فرمانداری  تعریف و پیش بینی شده است.

وی خبر داد: فرآیند ایجاد فرماندهی انتظامی شهرستان ری در مراحل آخر است و با ایجاد این فرماندهی 30میلیارد تومان از اعتبارات فرمانداری دراختیار این بخش قرار می گیرد.

جمالی پور با بیان اینکه شهرستان ری در حال حاضر فاقد شهرداری است، گفت: شهرداری منطقه با شهرداری شهر متمایز است و تنها شهری که در کشور شهر ندارد شهرری است.

وی تصریح کرد: این مسئله باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود و نباید شهرستان ری با 7 هزار سال قدمت تاریخی فاقد شهرداری باشد. این جزو حقوق مردم است و نداشتن آن خلاف قانون است.

انتهای پیام/


پاسخی بگذارید