تاریخ : 1397/11/11 23:38
شناسه : 205480

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی بندرعباس با اشاره به واردات بیش از 1200 خودروی خارجی با کارت بازرگانی غیرقانونی گفت:حمایت های غیرقانونی و غیر مشروع اتاق بازرگانی ایران علت تمامی تخلفات و فسادها در اتاق های شهرستانی است.

مهرداد بازرگان، نائب رئیس اول اتاق بازگانی وصنایع و معادن بندرعباس پیش از ظهر امروز در نشست خیری با اصحاب رسانه با اشاره به بنده 1ماده 8 اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: فعالیت اعضای اتاق بازرگانی شهرستانها بصورت افتخاری و داوطلبانه بوده و در طول مدت چهارساله ماموریت خود  نه تنها نباید هیچ رابطه استخدامی با اتاق داشته باشند بلکه هیچ حقوقی هم دریافت نمی کنند.

نائب رئیس اول اتاق بازگانی وصنایع و معادن بندرعباس با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی در دنیا یک نشکل بین المللی است، بیان کرد: تایید اصالت کالا، ایجاد ارتباط بین تمام تجار و بازرگانان در سراسر دنیا، پل ارتباطی بین بخش خصوصی و دولتی از مهمترین وظایف این اتاق است.

بازرگان با تاکید بر اینکه صادرات نقش مهمی در اقتصاد دولت ها دارد، افزود: ایجاد بازار صادرات و ایجاد روابط اقتصادی در بخش صادرات است باید توانایی معرفی کالای صادراتی خود را به خریداران خارجی معرفی کند.

وی با اشاره به تخلفات صورت گرفته  در صدور کارت های بازرگانی توسط اتاق بازرگانی بندرعباس تصریح کرد: یکی از این کارتها به نام خانم تنیده توسط رئیس اتاق بازرگانی خارج از ضوابط قانونی بوده و بصورت آگاهانه صورت گرفته است.

نائب رئیس اول اتاق بازگانی وصنایع و معادن بندرعباس با بیان اینکه پرونده خانم تنیده جز پرونده های فرار از مالیات است، اظهار کرد: با استفاده از این کارت بیش از 1200 خودرو  وارد کشور شده است.

بازرگان با تاکید بر اینکه محمدامین صباغی زاده  از اعتماد اعضای اتاق بازرگانی سوءاستفاده کرده است، گفت: خانم مذکور خدمتگزار خانه رئیس بوده که با استفاده از گواهی جعلی تحصیلی و نامه ثبت شرکت به صدور کارت اقدام کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی ایران در انجام وظایف خود کوتاهی میکند اظهار کرد: دوماه پیش تخلف آقای صباغی زاده به اتاق ایران گزارش شده اما علیرغم گذشت دوماه هنوز پاسخی دریافت نشده است.

نائب رئیس  اول اتاق  بازرگانی بندرعباس با بیان اینکه از اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران گله داریم، بیان کرد:حمایت های غیرقانونی و غیرمشروع اتاق ایران باعث تمام فسادها شده است.

بازرگان افزود: علی رغم اینکه فعالیت اعضای اتاق بازرگانی افتخاری و داوطلبانه است اما رئیس اتاق بازرگانی از طرف اتاق بازرگانی بیمه شده تامین اجتماعی است در حالی که مطابق دستورالعمل انتخابات اعضای هیات نمایندگان این عمل تخلف محرز است.

وی با اشاره به حمایت های منفی اتاق بازرگانی ایران از روسای شهرستانی تاکید کرد: اتاق ایران مقصر تمامی تخلفات است چرا که به روسای اتاق های بازرگانی شهرستان ها اختیارات تام داده است.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی بندرعباس با اشاره  به 3 خودروی متعلق به این شهرستان گفت:  هر 3خودرو در اختیار شخص رئیس و خانواده اوست و در طول این چهار سال هیچ یک از اعضا تا به حال این خودروها را ندیده اند.

انتهای پیام/

 

پاسخی بگذارید