تاریخ : 1397/11/14 11:19
شناسه : 205514

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ورامین گفت: از 49هزار دانش آموز ورامینی 10هزار نفر اتباع خارجی هستند از امکانات آموزشی بهرمند هستند.



به گزارش خبرنگار شاخه سبز از ورامین، امیر محمدی در نشست خبری که جهت ارایه گزارشات و دستاوردهای این نهاد آموزشی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: قبل از انقلاب 8 مدرسه در دشت ورامین وجود داشت که این آمار به بیش از 320 مدرسه رسیده است.

وی گفت: به برکت انقلاب بانوی باز مانده از تحصیل نداریم و همه بانوان در حال تحصیل هستند.  قبل از انقلاب افراد کارشناس در مدیریت آموزش و پرورش به اندازه انگشت های دست نمی شود ولی در حال حاضر بیش از 90 درصد معلمان تحصیل کرده هستند و مدرک بالای کارشناسی و دکتری دارند.

محمدی افزود:  قبل از انقلاب درصد  خیلی کم بود و حتی در بعضی از سالها اصلا قبولی نداشتیم ولی در حال حاضر در صد قبولی در شهرستان ورامین چشمگیر است و رتبه های زیر هزار بسیار زیاد است.

 مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ورامین تصریح کرد: در بحث خیرین مدرسه ساز  قبل از انقلاب یک مدرسه بود و بعد از انقلاب خیرین مدرسه ساز به کمک دولت و نظام  آمدند و در حال کمک کردن به آموزش کشور هستند.

وی بیان داشت: حضور اصناف در کنار خیرین مدرسه ساز باعث شکوفایی و رشد چشمگیر  فضاهای آموزشی می شود.

این مسؤول بیان داشت: کلنگ زنی مدرسه ده کلاسه شهید کچویی ورامین  را در سال گذشته داشتیم و این مدرسه در سه طبقه ساخته شد و در سال جاری جدید وارد فضای آموزشی می شود.

محمدی اذعان داشت: در واحدهای مسکونی سپاه نبود مدرسه ابتدایی باعث چالش شده است و نیازمند مدرسه در فاز پنج سپاه هستیم تا تراکم دانش آموزی کمتر شود.

 مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ورامین تاکید کرد: طرح یاران از اقداماتی است که خیرین مدرسه ساز و خیرین فرهنگی با یکدیگر اقدام به ساخت مدرسه در سطح شهر کرده اند تاتراکم کاهش پیدا کند و با کمک خیرین مدرسه 8 کلاسه در روستای عبدل آباد احداث شد و به زودی به بهره برداری می رسد. 

وی گفت: کارگاه فنی در منطقه خیرآباد به زودی احداث می شود و قرارداد شروع به کار با خیر مدرسه ساز بسته شد و شروع به ساخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: اکثر مدارس ورامین بالای 50 سال عمر دارند و این مشکل بخاطر نداشتن سند برای مدارس است که اداره کل نوسازی اجازه ساخت و ساز نمی دهد  و باید اسناد مالکیت و سند برای این مدارس صادر شود.

مدیر آموزش و پرورش ورامین بیان داشت: هیچ مدرسه ای حق دریافت پول از دانش آموزان را ندارند، ولی از طرف قانون اجازه داده شد که از طریق مصوبه انجمن اولیا و مربیان دریافت پول اختیاری باشد.

وی در ادامه این نشست افزود: بیشتر مدارس ورامین فرسوده  و عمر آن بالا است و هزینه های زیادی صرف نگهداری می شود.

محمدی گفت: در شهرستان ورامین نزدیک به 49 هزار نفر دانش آموز در حال تحصیل هستند  و از این بین 10 هزار دانش آموز اتباع تحصیل میکنند که در مناطق 21 گانه رتبه دوم را بعد از پاکدشت داریم .

مدیریت آموزش و پرورش ورامین به تراکم دانش آموزی در مدارس ورامین اشاره کرد و گفت: تراکم دانش آموزی در ورامین 24 نفر است و در بعضی مناطق به 27 نفر می رسد، در حال حاضر با پیوستن مدارس دولتی به سیستم آموزشی کاهش جدی خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: دانش آموزان ورامینی در مسابقات فرهنگی هنری موفق به کسب 50 رتبه برتر در سطح مناطق 21 شده اند .

انتهای پیام/ زارعی

پاسخی بگذارید