تاریخ : 1397/11/16 00:44
شناسه : 205554

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دشمنان از تمامی حیله ها برای نابودی انقلاب استفاده کردند ولی تمامی نقشه های آنان نقش بر آب شد.



به گزارش معصومه محمدی خبرنگار شاخه سبز، آیت الله محسن قمی در همایش فجر فاطمی که به میزبانی بخشداری مرکزی شهرستان پاکدشت در روستای جیتو برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت و فرا رسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، بیان کرد: در 40 سال گذشته روستاییان در یک روستاها گردهم می آمدند تا آرمان ههای انقلابی تجدید پیمان کنند، به یاد دارم در آن زمان هم بنده با عنوان سخنران در همین روستای جیتو حضور داشتم و امروز بعد از 40 سال دوباره در این ایام توفیق یافتم تا در جمع شما مردم ولایتمدار باشم. 


وی انقلاب اسلامی را برگرفته از زندگانی حضرت زهرا(س) دانست و افزود: حضرت زهرا(س)در هنگام شهادت به امیرالمومنین، حضرت علی(ع)، وصیت نمودند که سلام مرا به همه فرزندانمان تا قیامت برسان؛ تعابیر مختلفی از این فرمایش حضرت شده است اما آیت الله بهجت فرمودند منظور حضرت، تمام فرزندان معنوی شان، محبان اهل بیت(ع) است که در مراسم سوگواری ایشان اینچنین خالصانه حضور می یابید است، مرحبا به شما که در این ایام مبارک مراسم شهادت حضرت زهرا(س) را اینچنین شکوهمند برپا می کنید؛ به راستی حضرت زهرای اطهر کوثر است، یعنی چون چشمه جاوید می جوشد و به زندگی همه خیر می رساند.


قمی بیان کرد: امروز شیعیان در جهان مدیون حضرت زهراست، اولین مدافعی که در مسیر دفاع از ولایت ابتدا جانباز و بعد شهید شد و امروز مدافعان حریم اهل بیت(ع) میراث داران حضرت زهرا هستند، این را در شعار معروف " نهضت ما حسینی  انقلاب ما خمینی" نیز می توان دید که همه و همه گوشه ای از کوثر زهرای اطهر را در خود نهفته دارد.


وی بیان کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی جنگ هشت ساله را دشمنان بر ملت ایران تحمیل کردند، به ظاهر صدام به ایران یورش آورده بود اما ۶۰ کشور در این جنگ بر علیه ایران شرکت کردند، ۱۲ کشور نیروی پیاده سوار فقط اعزام نمودند.

نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان افزود: دشمنان ۱۷۰۰۰هزار ترور در ایران به راه انداختند و مردم ایران را با سربریدن و آتش زدن و... سلاخی کردند؛ ۴۰ سال محاصره اقتصادی بر ملت ایران تحمیل کردند اما نتوانستند خدشه ی بر غیرت ایرانی وارد کنند؛ دشمنان هرچه در توان داشتند را اجرا نمودند و اگر امروز از کارهای نکرده می زنند، ملت بدانید در توان شان نیست که آنرا اجرایی کنند و گرنه انجام میدادند.

قمی بیان کرد: من نمی خواهم بگویم مشکلاتی نداریم، چرا مشکلات بسیاری در جامعه هست اما زمانی صدای رود خروشان زیباست که با وجود دست اندازها به مسیر خود ادامه دهد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای بیشماری در این چهل سال داشته، در همین شهرستان پاکدشت که آن زمان چند روستا بیشتر نبود الان تبدیل به شهرستان شده، گاز رسانی به تمام روستاها انجام شده، نیروگاه سیکل ترکیبی، سدماملو و خدمات بیشمار دیگری که انجام شده است.

وی افزود: رفع وقفیت اراضی پاکدشت از دیگر دستاوردهای انقلاب بود، رضاخان از مردم زمین قصب می کرد و انقلاب زمین های مردم را دوباره برگرداند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: به برکت  فرآمین امام راحل و امروز رهبری توانستیم از همه گردنه های سخت عبور کنیم، این رهبری جای شکر دارد.

وی افزود: اقای نتانیاهو در جلسه گفت، "هرطرف اسرائیل را می بینیم رهبر ایران را می بینم، غزه، فلسطین و... که اسرائیل را محاصره کرده است"؛ این اقتدار ملت فرهنگی، سیاسی، نظامی است که سر و پا گوش به فرمان رهبری هستند.

گفتنی است آیت الله قمی به رسم تشکر از گروه سرود که اجرای برنامه نمودند، چفیه که به دست رهبر معظم انقلاب متبرک شده بود را تقدیم نمود.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید