تاریخ : 1397/11/17 13:59
شناسه : 205580

امام جمعه شهرستان ری گفت: نقش نهاد های حمایتی همچون کمیته امداد در توسعه اشتغالزایی محرومان بی بدیل است.

 



به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - حجت الاسلام سید علی شاهچراغی، در همایش توانمند سازی مددجویان کمیته امداد شهرری با اشاره به توجه امام خمینی (ره) به محرومین اظهار داشت: امام راحل ما در سخنرانی های  پیش از انقلاب همواره دغدغه محرومین را داشت و در فرصت های مختلف آن را بیان می کرد. 

وی تاکید کرد: امام خمینی (ره) به همان میزان که نسبت به دشمن خارجی، استکبار ستیزی و مبارزه با دشمنان خارجی حساسیت داشتند و هرگز در مقابل آن کوتاه نیامدند، در حفظ و اجرای سیاست داخلی نیز بسیار تاکید داشتند و  سیاست داخلی او بر اساس رفع محرومیت از مستضعفین و محرومین جامعه بود.

شاهچراغی با اشاره به سخنرانی طوفانی امام خطاب به شاه، یادآورد شد: امام خمینی (ره) خطاب به شاه ظالم گفته است که شما بیایید قم و شهرهای دیگر را ببینید و ملاحظه می کنید که آثار فقر و محرومیت در چه وضعیتی است. شما جشن های 2500ساله را برگزار می کنید در حالی که عده ای در نهایت فقر و نداری به سر می برند.

وی با اشاره به خدمات 40ساله کمیته امداد در جامعه گفت: کمیته امداد در طول این چهل سال نظام انقلاب اسلامی  خدماتی را در رفع محرومیت و در سطح توان خود داشته است و جزو اولین تشکیلاتی  بود که امام فرمان تشکیل آن را داد و خودش نیز کمک های نخستین را به این تشکیلات کرد.

امام جمعه شهرستان ری در ادامه یادآور شد: یکی از مراکزی که انسان با طیب خاطر می تواند به آن کمک کند و هیچ دغدغه ای در کمک به آن نخواهد داشت، کمیته امداد است.

شاهچراغی با بیان اینکه افرادی که تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند از قشر بسیار محرومی هستند، گفت: افراد تحت پوشش کمیته امداد نیاز به مساعدت دارند و امام خمینی (ره) برای این کمک رسانی سرمایه گذاری کردند و همواره مسئولین را در خصوص کمک به این قشر خطاب قرار می دادند.

وی تصریح کرد: قشر آسیب پذیر جامعه بودند که انقلاب کردند و پس از آن اگر آسیبی به انقلاب برسد یا خطری آن را تهدید کند، این قشر به پای انقلاب خواهند ماند.

امام جمعه شهرستان ری در ادامه با شاراه به نقش محرومین در انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام خمینی در خصوص خانواده شهدا تاکید کرده بود که شهدا عموماً از قشر آسیب پذیر جامعه بودند و در بین آنها یک کاخ نشین هم دیده نشده و معمولاً کوخ نشینان بودند که برای حفظ انقلاب رنج کشیدند و در حال حاضر نیز دغدغه آن را دارند.

وی در پایان بیان کرد: تشکیلات کمیته امداد از نهادهای بسیار ارزشمند انقلاب اسلامی است و خوشا به حال آنان که در خدمت این محرومین هستند. خدمت کردن در کمیته امداد جزو شغل های شریف است  و ذخیره دنیا و توشه آخرت را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید