گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1397/11/19 00:58
شناسه : 205590

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید برلزوم توجه متولیان میراث فرهنگی و گردشگری به جایگاه گردشگری مذهبی قم گفت: کشور ما به لحاظ زیارتی، گردشگری و درمانی زمینه‌های بسیار خوبی را برای جذب گردشگر دارد، منتهی باید راه‌های خوب را پیدا کرد و در این راه به الزامات و بایدها و نبایدهای شرعی توجه ویژه داشت.




به گزارش خبرنگار شاخه سبز - آیت‌الله حسین نوری همدانی دردیداررئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به اهمیت سفر در اسلام اظهار کرد: در قرآن به ضرورت سفر کردن تاکید شده است تا مسلمانان با مشاهده آثار تاریخی، عبرت بگیرند.

این  مراجع تقلید تصریح کرد: مردم ایران از دل و جان، انقلاب اسلامی را دوست دارند، آن‌ها اکنون به لحاظ معیشت در مضیقه هستند و می‌خواهند که ارزانی را بر سر سفره‌های خود ببینند.

وی ادامه داد: اسپانیای فعلی حدود 6 قرن در اختیار مسلمانان بود، آثار بازمانده از دوران اسلامی در اسپانیا مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است و درآمد بخش گردشگری این کشور بیشتر از درآمد نفتی ایران است.

این مرجع تقلید افزود: آثار تاریخی در شهرهای مختلف کشورمان وجود دارد و باید با معرفی این آثار، گردشگران بیشتری را به کشورمان جذب کنیم، گردشگران خارجی با سفر به ایران، چیزهای زیادی می‌آموزند.

آیت‌الله نوری همدانی عبرت گرفتن از آثار گذشتگان را مورد تاکید ائمه معصومین(ع) دانست و تصریح کرد: گردشگری با فطرت انسان سازگار است و توجه به این بخش درآمد کشورمان را بیشتر می‌کند.

این مرجع تقلید افزود: مساله اشتغال یک مساله مهم در اسلام است و کسب روزی حلال یک عبادت به شمار می‌رود، باید زمینه اشتغال برای مردم فراهم شود.

وی توجه به صنایع دستی را امری مهم دانست و افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی صورت گیرد تا در صنایع دستی فرهنگ ملی و دینی ما را به جهانیان نشان دهد.

وی ادامه داد: مردم ایران از دل و جان، انقلاب اسلامی را دوست دارند، باید مدیران به دنبال خدمت به این مردم باشند، مردم ایران اکنون به لحاظ معیشت در مضیقه هستند در حالی که می‌خواهند که ارزانی را بر سر سفره‌های خود ببینند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: به لحاظ خدمات هم شاهد گرانی در کشور هستیم و هزینه اقامت در هتل‌ها بالا هست، به همین دلیل عده ای در سفرهای خود به هتل‌ها برای اقامت نمی‌روند.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید