گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1397/11/19 01:03
شناسه : 205595

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم از احداث و تحویل ۵ هزار واحد مسکونی توسط این مرکز برای محرومین قم خبر داد و گفت: ۸ هزار واحد مسکونی نیز طی سال‌های اخیر بازسازی شده است.

به گزارش خبرنگار شاخه سبز ، داریوش بلدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از نهادهای متولد انقلاب است و هدفش محرومیت زدایی است.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن عمران روستایی، تهیه و اجرای طرح هادی روستایی، صدور اسناد مالکیت روستایی، بازسازی بافت‌های با ارزش از جمله فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان قم افزود: طرح هادی وضعیت فعلی روستاها مانند بهداشت محیط، معیشت و توسعه روستاها را ساماندهی می‌کند و صدور اسناد روستایی با کمک اداره ثبت اسناد انجام می‌شود.

بلدی با اشاره به وجود ۲۰۰ روستا در قم، گفت: ۱۲۴ روستا بالای ۲۰ خانوار و ۷۶ روستا پایین ۲۰ خانوار دارند.

*صدور ۱۶ هزار سند مسکونی در روستاهای قم

وی بیان کرد: ۷۸۵ هکتار زمین را در روستاهای استان تملک کرده که پس از تفکیک به پنج هزار قطعه زمین در اختیار مردم قرار دادیم و ۱۶ هزار سند واحد مسکونی در روستاهای قم صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم با اشاره به اینکه ۲۵ میلیون تومان تسهیلات با سود ۴ درصد با بازپرداخت ۱۵ ساله به روستاییان استان پرداخت می‌کنیم، ادامه داد: طی مصوبه‌ای در کشور قرار شد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستاها مقاوم سازی شوند که هر ساله استان قم نیز سهمیه‌ای در این طرح دارد.

بلدی خاطرنشان کرد: ۵ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان قم برای محرومین احداث شده و به آن‌ها تحویل دادیم و ۸ هزار واحد مسکونی نیز طی سال‌های اخیر بازسازی شده است.


انتهای پیام/


پاسخی بگذارید