گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1397/11/19 01:36
شناسه : 205597

معاون رئیس‌جمهوربا اشاره به استقبال توریست ها از جاذبه های گردشگر ایران گفت: سال گذشته ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار گردشگر وارد ایران شدند و امسال ۶ میلیون نفر در ۹ ماهه امسال به کشور وارد شده‌اند.

  به گزارش  خبرنگار شاخه سبز -  علی‌اصغر مونسان در دیدار با مراجع قم  با اشاره به فعال بودن 295 رشته در بخش صنایع‌دستی کشور اظهار داشت: به بسیاری از رشته‌ها قبل از انقلاب توجهی نمی‌شد، بعد از انقلاب به این رشته‌ها توجه ویژه‌ای شده و احیا شدند، همچنین صنایع‌دستی محل درآمد و رزق بیشتر محرومان شده است.

وی با بیان اینکه 70 درصد رشته‌های صنایع‌دستی مربوط به بانوان است، افزود: در مناطق محروم بانوان و زنان سرپرست خانوار می‌توانند در بخش‌های مختلف صنایع‌دستی فعالیت کرده و به این بخش رونق ببخشند.

معاون رئیس‌جمهور ابراز کرد: 520 میلیون دلار صادرات صنایع‌دستی به خارج از کشور داشتیم که امیدواریم این رقم را به دو میلیارد دلار افزایش دهیم، در تلاش هستیم که بازار صنایع‌دستی را در داخل کشور بازکنیم تا مردم به آیین و سبک خودشان بازگردند.

مونسان با بیان اینکه وظیفه میراث فرهنگی نگهداشت بناهای دینی و مذهبی و قدیمی است، ادامه داد: کشورمان برای زوار و حتی غیرمسلمانان محل مهمی برای معرفی ایران اسلامی‌شده است و هر توریست خارجی که به ایران می‌آید ذهنیتش نسبت به این کشور تغییر می‌یابد و حتی در صفحات مجازی خود می‌نویسند که ایران اسلامی کاملاً امن است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر با کمک مردم بناهای تاریخی تبدیل به اقامت خانه‌های هتلی می‌شوند، خوشبختانه الآن با پول مردم بناهای تاریخ احیاشده و تبدیل به هتل می‌شوند بنابراین بخش میراث فرهنگی هم کارکردهای کسب‌وکاری و اشتغالی پیداکرده است.

مونسان با اشاره به اینکه حوزه گردشگری اقتصاد سوم جهان شده است، تصریح کرد: سرعت ایجاد اشتغال در بخش گردشگری بسیار بالا است به همین دلیل کشورهای درحال‌توسعه یکی از محورهایشان همین بخش گردشگری است.

وی با اشاره به متفاوت بودن بخش گردشگری ایران اسلامی با سایر کشورها گفت: عمدتاً گردشگران فرهنگی و تاریخی به کشور می‌آیند و هرکدام  از آن‌ها مبلغان فرهنگی و دینی کشورمان هستند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری عنوان کرد: سال گذشته 5 میلیون و 100 هزار گردشگر وارد ایران شدند و امسال عدد 6 میلیون نفر را در 9 ماهه نخست سال داشتیم، خوشبختانه گردشگران زیارتی امروز در کشور تبدیل به گردشگران ترکیبی شده‌اند بنابراین تعداد گردشگری رو به فزونی است.

مونسان با بیان اینکه 7 و نیم میلیارد دلار در سال گذشته درآمد کشور از بخش گردشگری بوده است، خاطرنشان کرد: هرزمانی که گردشگری به تحرک می‌آید، اقتصاد کشورها نیز رونق یافته و به تحرک در می‌آید.

وی در پایان اظهار داشت: یکی از سازمان‌هایی هستیم که در بخش اشتغال نقش مهمی را ایفا می‌کند، در زمینهٔ بوم گردی تا عمق روستاها رسوخ کرده و به‌وسیله صنایع‌دستی توانسته‌ایم رونق اقتصادی به این بخش‌ها ببخشیم.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید