گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1397/11/29 17:03
شناسه : 205735
مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در مجتمع یاوران امام مهدی(عج) برگزارشد.
مرتضی نجفی قدسی، مدیر دارالقرآن امام علی(ع) در سخنانی گفت: ما باید به ظرفیت‌های مردمی برای اعتلای فعالیت‌های دینی و قرآنی توجه بیشتر داشته باشیم و بستر لازم را فراهم کنیم.
وی افزود: اگر در عزاداری امام حسین(ع) و ایام فاطمیه(س) حضور مردم چشمگیر است همین عشق نسبت به قرآن هم در میان مردم وجود دارد ولی اینکه چرا مردم تشریک مساعی کمی دارند نیازمند تدبیر و برنامه است.
این فعال قرآنی تاکید کرد: تنها مسابقه مردمی در کشور منحصر به همین مسابقات است که یک خیر و نیکوکار قرآنی هزینه آن را تقبل کرده است؛ از این افراد در کشور زیاد داریم و باید این نوع مسابقات رواج یابد.
نجفی قدسی ادامه داد: کسانی از کشورهای همسایه به صورت لجنه‌ای به ایران سفر کرده و در این مسابقات حضور می‌یابند بدون اینکه ما هزینه سفر آنان را بدهیم.
مدیر دارالقرآن امام علی(ع) افزود: یکی از مهمترین مراکز تفسیری در حوزه بیت علامه طباطبایی است زیرا در این سال‌ها مرکز پرورش استادان تفسیر است و چندین سال است که دوره‌های پرورش استاد بیان تفسیر تشکیل می شود.
وی با بیان اینکه حدود ۸۰۰ حافظ قرآن در این مسابقات حضور داشتند تصریح کرد: قبل از انقلاب تعداد محدودی حافظ داشتیم ولی امروز  نفرات زیادی مفتخر به این مسئله هستند.
همچنین آیت‌الله علوی بروجردی در سخنانی گفت: داعش زائیده تفکر سقیفه است و نه ابن تیمیه زیرا اهل سقیفه لباس اهل اسلام بر تن کرده بودند ولی از اسلام حقیقی بهره‌ای نداشتند.
وی افزود: حفظ و قرائت قرآن مقدمه برای عمل به قرآن است و با گذشت چهار دهه از انقلاب باید به بلوغ و عقلانیت در این مسیر برسیم و عمل به قرآن در کشور بیشتر مشهود باشد.

پاسخی بگذارید