تاریخ : 1397/12/1 10:51
شناسه : 205760

رییس مجلس شورای اسلامی که در راس هیاتی پارلمانی به چین سفر کرده است تاکید کرد: هیچ کشوری نمی تواند بر روابط ایران و چین خللی وارد کند.

'علی لاریجانی' روز چهارشنبه در پکن در دیدار «لی شوئه یونگ» رئیس چینی گروه دوستی پارلمانی دو کشور با قدردانی از مهمان نوازی میزبان چینی افزود: روابط دوستانه دو کشور بیش از دو هزار سال قدمت دارد.
رییس گروه دوستی ایران و چین کنگره خلق چین هم در این نشست گفت: در گروه دوستی ایران و‌ چین، نمایندگانی از همه کمیسیون های پارلمان چین حضور دارند که نشانه اهمیت روابط با ایران در پارلمان خلق چین است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه روابط دو کشور، چین و ایران را از شرکای استراتژیک یکدیگر عنوان کرد.
برخی از اساتید و اندیشمندان چینی نیز در این نشست به ارایه دیدگاه خود در زمینه برجام، روابط اقتصادی و نفتی دو کشور پرداختند.
در پایان این نشست لاریجانی در پاسخ به مطالبی که شرکت کنندگان مطرح کردند پاسخ داد.
رییس مجلس شورای اسلامی که به دعوت «لی جانگ شو» همتای چینی خود در راس هیاتی به این کشور سفر کرده است بامداد روز سه شنبه به وقت محلی، وارد پکن شد.
'محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه، 'بیژن نامدار زنگنه' وزیر نفت، 'فرهاد دژپسند' وزیر امور اقتصاد و دارایی و 'عبدالناصر همتی' رییس کل بانک مرکزی نیز در این سفر لاریجانی را همراهی می کنند.
غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز از دیگر همراهان لاریجانی هستند.

پاسخی بگذارید