تاریخ : 1397/12/7 11:33
شناسه : 205845

پیشرفت علمی و فراگیری، نیاز اول کشور ماست؛ لذا توقف در توسعه و رشد علمی هیچ معنایی ندارد.



شاخه سبز به قلم بتول گلرنگی - نقش پدرو مادر در قالب خانواده بعنوان اولین نهاد اجتماعی تاثیر بسزایی در رشد و تربیت فرزندان دارد. در جامعه امروز  با توجه به رشد سواد عمومی خوشبختانه رشد 21 برابری دانشجویان نسبت به چهار دهه گذشته داشتیم. 

  پدرو مادر هرچه قدر در زمینه علم پیشروی داشته باشند درواقع یک کلید استارتی را نسبت به پیشرفت فرزندان خودشان راه اندازی کردند. 

 کوشش والدین در دستیابی به علم روز دنیا موجب حرکت قطار علمی در خانواده می شود؛ از سوی دیگر، فرزندانی که مادر و پدر آنان تحصیلات آکادمیکشان را پس از به دنیا آمدن آنها ادامه می دهند نسبت به سایر فرزندانی کسانی که در گذشته تحصیلات خود را انجام داده اند، موفق تر وارد جامعه می شوند. زیرا فرزندان نیز با دیدن تلاش و کوشش والدین شان ترغیب به تحصیل می شوند و انگیزه مضاعفی نسبت به این مسئله پیدا می کنند.

 حدیثی از پیامبر اکرم(ص) آمده است  که می‌فرماید: «اُطلُبوا العِلمَ مِنَ المَهدِ إلَى اللَّحْدِ»(از زمان تولد تا مرگ بدنبال علم باشید)؛ باید توجه داشت، اگر والدین شرایطی در توقف پیشرفت علمی آنان ایجاد شد، نباید دست از تلاش بردارند زیرا حتی  زنان  بنامی در تاریخ داشتیم و داریم که افزون بر خانه داری و اشتغال باز ادامه تحصیل دادند چون تمامی این شرایط با یک برنامه ریزی درست قابل مدیریت است. همچنین مردان نیز در این عرصه با استقامت راه را طی نموده اند. 

حجت الاسلام قرائتی بیان کردند : فارغ التحصیل هیچ گاه اتفاق نمی افتد زیرا انسان هموراه در حال بدست آوردن علم است. حال انکه بصورت حضور در اجتماع و دانشگاه باشد  یا سنتی در اداره بهتر خانواده اتفاق بیافتد، لذا ما هموراه پیرو کسب علم هستیم و تعطیلی در علم هیچ معنایی ندارد.

در انتها رشد و ارتقای توانمندی‌های مردم ایران در ابعاد مختلف علمی، تکنولوژی، اختراعات، ابتکارات و نوآوری‌هایی در عرصه‌های نانو، انرژی هسته‌ای، هوا و فضا، علوم پایه و غیره، بخشی از پیشرفت‌های علمی ملت ما پس از انقلاب اسلامی است. بدین ترتیب پدر و مادران ایرانی با الهام از فرهنگ انقلاب اسلامی می توانند زمینه ساز رشد و توسعه در جامعه و فرزندان خود باشند.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید