تاریخ : 1397/12/10 19:09
شناسه : 205876

سامانه راداری و کمک ناوبری «معین 40» و نیز سامانه راداری کمک ناوبری «ناصر 40» با حضور«علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش رونمایی شد.

رادار معین 40 یک سامانه راداری پسیو با قابلیت کشف اهداف در محیط شهری است که توسط سازمان جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) و با همکاری معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری طراحی و تولید شده است.
این سامانه قابلیت کشف و اهداف ریز پرنده و موشک‌های کروز در محیط‌های شهری و پیرامون آن‌ها دارد.
بر اساس این گزارش رادار معین 40 به رادار غیرفعال و پنهان نیز مشهوراست و هیچ یک از هواپیما‌ها و سامانه‌های جمع آوری اطلاعات دشمن، قادر به کشف این رادار نیستند.
همچنین سامانه کمک ناوبری ناصر 40 دیگر بعنوان دیگر دستاورد دفاعی با لحاظ کردن همه­­ الزامات مربوط به سازمان بین المللی هوانوردی (ایکانو) قابلیت بالایی در تعیین موقعیت جغرافیایی اهداف، امکان ارتفاع سنجی و زاویه سنجی دقیق و تبادل هدف و تبادل اطلاعات باسایر رادار‌های کشوری را داراست و می‌تواند همزمان مورد بهره برداری نظامی وتجاری قرار گیرد.
ناصر 40 رادار سامانه کمک ناوبری هست که همه ­اطلاعات هواپیمای در حال پرواز را نه از خلبان بلکه از خود سیستم هواپیما سوال می‌کند؛ برد این سامانه بیش از 400 کیلومتر است.
فن آوری ساخت سامانه راداری کمک ناوبری ناصر 40 صرفا در اختیار هشت کشور پیشرفته جهان است و قرارگاه پدافند هوایی ارتش با تکیه به توانمندی داخلی و براساس نیاز‌های روز دفاع هوایی کشور این سامانه مهم را تولید و مورد استفاده قرار می‌دهد.

پاسخی بگذارید