تاریخ : 1397/12/14 11:39
شناسه : 205924

رئیس اداره کتابخانه های عمومی پاکدشت گفت: برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب با حضور مدارس سیرصعودی زنگ کتاب و کتابخوانی را به ارمغان می آورد.



به گزارش معصومه محمدی خبرنگار شاخه سبز پاکدشت، محمد کارخانه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پاکدشت در جلسه نقد و بررسی کتاب" دفترچه خاطرات یک کلاغ" اظهار کرد: این دومین جلسه نقد و بررسی کتاب در گروه سنی "ب" است که در سال جاری با همراهی آموزش و پرورش شهرستان به اجرا رسید.
وی گفت: هدف از اجرای این برنامه پیوند بیشتر کتابخانه با مدارس برای افزایش ساعت مطالعه در سطح شهرستان است.
کارخانه بیان کرد: تداوم این حرکت باعث افزایش صعودی ساعت مطالعه و زنگ کتابخوانی  در مدارس و طبعا در منزل می شود. 

*استفاده از ضرب المثل نوعی یادآوری برای نسل جدید

مدینه بهروز منتقد کتاب "دفترچه خاطرات یک کلاغ" در جلسه نقد و بررسی که به همت اداره کتابخانه های عمومی پاکدشت و با حضور بیش از ۵۰ دانش آموز بر گزار شد، اظهار کرد: کتاب " دفترچه یک کلاغ" داستان تمثیلی چون کلیله و دمنه است که به صورت ساده و روان به رشته تحریر درآمد.

وی افزود: استفاده از ضرب المثل در این کتاب نوعی یادآوری برای نسل جدید است و نقش نگاری زیبا را در این کتاب رقم زده است که باعث نگاه بیشتر مخاطبین عاشق زبان شیرین فارسی می شود‌

بهروز افزود: جذابیت داستان خوب بود اما طراحی داخل کتاب بی روح بود اگر شادتر کار می شد، جذب کننده می بود و باعث جذب خواننده بیشتر می شد.

منتقد کتاب در انتها گفت: در این کتاب نکات بسیار ریز تربیتی نهفته است که باید با دقت بیشتری مطالعه شود.

*نقش تربیتی در این کتاب حرف نخست

مژگان شیخی نویسنده کتاب" دفترچه خاطرات یک کلاغ" گفت:غارا، مثل کودکان است که حتما باید به جواب قانع کننده برسد که نقش خود را به زیبایی و همان شیطنت های کودکانه نشان داد.
وی گفت: سعی نمودم در تمام مراحل هم پای کودک و خواننده کتاب شیطنت کنم و باعث سر رفتن حوصله مخاطب نشوم.

 شیخی بیان کرد:  ننه زاغی حکایت یک مادر صبور را داشت که غارا را تحمل می کند و کمک می کند تا بهتر و درست تر به جواب سئوالات خود برسد.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید