تاریخ : 1397/12/20 23:25
شناسه : 206017

رییس شورای اسلامی شهرستان ری گفت : ظرفیت های بخش فشافویه در معرض آثار مخرب منتقل شده استان تهران قرار گرفتند.


به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - حسن خلیل آبادی در آئین گشایش دومین جشنواره فرهنگی و هنری اقوام که با 40 غرفه صنایع دستی و سوغات محلی و عشایری جنوب پایتخت مانند گلیم، جاجیم، سفال، شیرینی ها و غذاهای محلی در حال برگزاریست، بیان کرد:  حسن آباد فشافویه  یکی از بخش های بسیار بزرگ در استان تهران و حتی کشور محسوب می شود. این ناحیه بنام دشت طلایی معروف هست، چون تامین کننده غذای مردم در گذشته بوده است. متاسفانه با مسدود شدن سد امیر کبیر این امکان از بین می رود.

خلیل آبادی افزود : در این منطقه ما امکانات گردشگری فراوانی داریم، مانند کاروانسراها و یک پل که قدمت آن به صفوی برمی گردد، بقعه شیخ کلینی ودر روستاهای مختلف  آن میراث فرهنگی متعددی وجود دارد که در نوع خود بی‌نظیر است.

رییس شورای اسلامی شهرستان ری اذعان کرد : انتقال عمده معضلات استان تهران به ری مشهود است. متاسفانه ساخت زندان در این بخش ظلم بزرگ بود که رخ داد، شخصا از ابتدای کلنگ زنی آن با این موضوع مخالفت کردم؛چون  تقریباً این مکان 25 هزار زندانی دارد و در مقابل هم  بالای ۳۰ هزار نفر اتباع آمار داریم. این موضوع بدان معناست که مردم فشافویه کاملا در اقلیت قرار گرفتند و بافت فرهنگی اجتماعی آن قطعا دچار تغییر اساسی می شود، زیرا بخش عمده مهاجرین اینجا ساکنند.

وی ادامه داد: تنها راه حل این موضوع، انتقال زندان است در غیر اینصورت  بخش های میراثی، تاریخی و فرهنگی که در اینجا بروز و ظهور بیشتری داشته اند تحت تاثیر عوارض و آسیب ها قرار می گیرد و نابودی آن حتمی است. 

خلیل آبادی در انتها متذکر شد : ضمن اینکه فشافویه مسیر عبور و مرور 18 استان است ولی همچنان کمربندی حسن آباد مغفور مانده؛ در همچنین منطقه ای نباید شاهد عبور ماشین های سنگین باشیم، باید برنامه ریزی های کمربندی تکمیل و در ادامه وزارت راه و شهرسازی بودجه آن را تامین و با کمک شهرداری به بهره برداری برسد. 







انتهای پیام /

پاسخی بگذارید