تاریخ : 1397/12/23 15:01
شناسه : 206037

امام جمعه شهرستان پاکدشت گفت: تکریم و سرکشی از خانواده شهدا وجانبازان باید مانند یک فرهنگ در درون جامعه نهادینه شود.



به گزارش خبرنگار شاخه سبز از پاکدشت - حجت الاسلام و المسلمین حسن لزومی در گرامیداشت روز شهید بیان کرد :  شهید اندرزگو یکی از شهدای انقلابی سرافراز و پرافتخار بود، این بزرگوار در طول دوران زندگیش از دست ماموران ساواک رژیم ستم شاهی همواره آواره شهرهای مختلف بود، چنانچه در همین شهرستان نیز در آلونکی مشغول کشاورزی شد ولی در خفا فعالیت سیاسی خود را رها نکرد. متاسفانه این روحانی مبارز در روز 19 ماه رمضان سال 57 قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در تهران بشهادت رسید. 


لزومی اظهار کرد : برگزاری اینچنین مراسم ها، وظیفه مسوولان است. مسوولین آگاه باشند که حتی یک لحظه هم نباید از رسیدگی به خانواده شهدا غافل شوند، چون اگر امروزه موفقیتی حاصل می شود همه همه از خون شهدا و پایداری  خانواده های آنان است. 

امام جمعه پاکدشت گفت : شهدای جمهوری اسلامی ایران که در دفاع مقدس جان سپردند، نمونه ای بی‌نظیر در جهان هستند و در ادامه مسیر نورانی  دفاع مقدس هم شهدای مدافع حرم قرار می‌گیرند. اینگونه شهادت ها را می توان برابری با مقام شهدای جنگ های بدر، احد، خندق و خبیر  قرار داد و جایگاهشان را با 72 تن صحرای کربلا در پیشگاه خداوند متعال یکی دانست. 


وی در پایان متذکر شد : خانواده شهدا امروز الگوی ملت ایران هستند ما سعی داریم در طول سال بازدید های زیادی را بعمل آوریم تا بیشتر با آنان در ارتباط شویم، چون گاها گرفتاری هایی این خانواده ها دارند که اگر لب به سخن بگشایند فریادیست بسمت آسمان؛ اما هموراه آنان با صبر و بردباری خود نشان دادند که لایق عزت و تقدیرند. 


انتهای پیام/

پاسخی بگذارید