تاریخ : 1397/12/24 20:19
شناسه : 206048

وزیر خارجه ایران با مقصر دانستن سیاست‌های ضد اسلامی غرب در حمله تروریستی نیوزیلند، خواستار پایان یافتن دفاع غربی‌ها از سیاه‌نمایی علیه مسلمانان شد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، امروز (جمعه) در صفحه شخصی توئیتر خود به حمله تروریستی علیه نمازگزاران جمعه در نیوزیلند واکنش نشان داد.

ظریف با انتقاد از سیاست‌های ضد اسلامی غرب، نوشت: «مصونیت‌ها در راستای تشویق به عدم تحمل مخالف در «دموکراسی‌های» غربی، منجر به این می‌شود: قلدرهای اسرائیلی وارد مسجدی در فلسطین می‌شوند و به مسلمانان توهین می‌کنند؛ تروریست‌ها در نیوزیلند، کشتار 49 مسلمان را پخش زنده می‌کنند».

وی سپس تاکید کرد: «دورویی غربی‌ها در دفاع از سیاه‌نمایی مسلمانان به بهانه «آزادی بیان» باید پایان یابد».

بامداد امروز به وقت تهران (ظهر جمعه به وقت محلی) بود که رسانه‌های نیوزلندی از وقوع حمله مسلحانه به مسجد «النور» در شهر «کریستچرچ» خبر دادند. درپی حمله تروریست‌های مسلح به نمازگزاران جمعه در دو مسجد در نیوزلند، حداقل 50 نفر کشته و 30 تن دیگر مجروح شدند. (جزئیات بیشتر)

سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز اقدام تروریستی در نیوزیلند را شدیدا محکوم و آن را سبعانه خواند و خواستار شناسایی و برخورد دولت نیوزیلند با عاملان این اقدام شد.


پاسخی بگذارید