تاریخ : 1397/12/25 13:58
شناسه : 206056

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران گفت: در رشادت آفرینی برخی از شهدای ما درج شان از شهدای بدر، هنین و احد والاتر است و این را ما در دیدار با خانواده هایشان درک کردیم.


به گزارش معصومه محمدی خبرنگار روزنامه شاخه سبز ، مراسم گرامیداشت روز شهدا، به همت اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران پاکدشت در مصلی امام خمینی(ره) و در جوار ۵ شهید گمنام با حضور خانواده معظم شهدا برگزار شد. در این مراسم، مرتضوی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران، ضمن تقدیر و تشکر از ریاست و کارکنان بنیاد شهید پاکدشت در برگزاری این مراسم پر از معنویت، اظهار کرد: سلام و صلوات می فرستیم به روح بلند و ملکوتی شهدا و امام شهدا که با روح بلند و دم مسیحایی خود شهدا را به راه فضیلت و افتخار رهنمون کردو سلام و درود می فرستیم به بزرگ جانباز انقلاب، رهبر معظم انقلاب که میراث دار ارزش های انقلاب هستند.

وی گفت: میزبان واقعی این جلسه شهدا هستند و ما میهمان که توفیقی حاصل شد برای بیان عرض ادب حاضر شویم، سخنران این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی اندرزگو فرزند ارشد شهید معظم اندرزگو هستند کهخود و خانواده شان چه زیبا دفتر افتخارات شهدا را امضا کردند.

وی بیان کرد: شهدا دو نگرانی که امروز ما نسبت به حزن و اندوه گذشته و اضطراب به آینده را ندارند، آنها مسیری صحیح را برای رسیدن به والاترین مقام طی نمودند و این ما هستیم که در حزن و اندوه گذشته و اضطراب آینده مانده ایم، شهدا به همه بشارت مسیری والا را می دهند.

مرتضوی افزود: کسانی که در مسیر و هدف شهدا گام برمی دارند ولو از خانواده شهدا نباشند به شهدا ملحق می شوند و خوشا به حال آنهایی که مورد لطف شهدا قرار بگیرند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران گفت: برخی شهدای ما به دلیل ارتباط معنوی خود با خدای متعال و رشادت ها و ایثارگری هایی که از خود به جای گذاشته اند به مراتب جایگاه والاتری از شهدای بدر و هنین و احد دارند و این ملموس بوده و ما در دیدار با خانواده هایشان درک کردیم.

وی در انتها از مدنی رئیس بنیاد شهید پاکدشت برای برگزاری این مراسم پر از معنویت تقدیر و تشکر نمود.
مدنی مطرح کرد؛ شهدا حقیقت شگفت آور عظیم هستند  رضا مدنی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پاکدشت در مراسم گرامیداشت سالروز شهدا که به همت بنیاد شهید این شهرستان و به میزبانی مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تشکر از حضور جاودانه خانواده های معظم شهدا در این مراسم گفت: فرا رسیدن روز بزرگداشت شهدا و تاسیس بنیاد شهید با فرمان امام خمینی(ره) در ۲۲ اسفند را گرامی میداریم؛ شهید حقیقتی شگفت آور عظیم است،ما چون به مشاهده آثار گذشته چون ایثارگری ها و عظمت و رشادت هایشان زیاد پرداخته ایم شاید این عظمت برایمان مخفی بماند.

وی گفت: اگر بتوانیم وصایای شهدا را به درستی بخوانیم دیگر این حقیقت بهشتی از ما مخفی نخواهد ماند، مثل عظمت خورشید  و آفتاب که از شدت ظهور که هر روز برای کسانی که دائم در آفتاب هستند این عظمت مخفی می ماند.

مدنی بیان کرد: بیان این حقیقت امروز بر دوش ما است و مسئولیتی بس سنگین که امروز باید به آن به درستی بپردازیم.
وی افزود:  امروز حفظ تقدیس و زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا بر دوش ما ست تا تاریخ آینده از این ایثارگران بزرگ بهره مند باشند.

اندرزگو در مراسم گرامیداشت روز شهدا در پاکدشت مطرح کرد؛  مقام شهدا وصف نشدنی است/ پدرم حتی از پولهایی که امام راحل داده بودند چشم پوشی کردند
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی اندرزگو سخنران ویژه مراسم گرامیداشت روز شهدا، و فرا رسیدن سالروز تاسیس بنیاد شهید به دستور امام‌خمینی(ره)، ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری این مراسم باشکوه معنوی، اظهار کرد: مقام شهدا وصف نشونی است و مسیری که آنهو انتخاب نمودند مسیر روشن حقیقت است که باید از آنها الهام بگیریم.

وی افزود: حفظ بیت المال بسیار مهم است، پدرم با آن که امام راحل پولی را داده بودند و حتی اجازه استفاده در شرایط سخت را به پدرم داده بودند اما حتی برای مخفی شدن شان از دست ساواک، دست به این پول نبردند. وی گفت: امیدواریم دولت محترم کاری کند که با وجود وضعیت اقتصادی فعلی شاهد اختلاس در کشور نباشیم و فکری در خصوص رفع مشکلات اقتصادی فعلی نمایند.

شهید اندرزگو یکی از شهدای انقلابی سرافراز و پرافتخار بود  حجت الاسلام و المسلمین حسن لزومی در گرامیداشت روز شهید بیان کرد :  شهید اندرزگو یکی از شهدای انقلابی سرافراز و پرافتخار بود، این بزرگوار در طول دوران زندگیش از دست ماموران ساواک رژیم ستم شاهی همواره آواره شهرهای مختلف بود، چنانچه در همین شهرستان نیز در آلونکی مشغول کشاورزی شد ولی در خفا فعالیت سیاسی خود را رها نکرد. متاسفانه این روحانی مبارز در روز 19 ماه ان سال 57 قبل از
پیروزی انقلاب اسلامی در تهران بشهادت رسید.

لزومی اظهار کرد : برگزاری اینچنین مراسم ها، وظیفه مسوولان است. مسوولین آگاه باشند که حتی یک لحظه هم نباید از رسیدگی به خانواده شهدا غافل شوند، چون اگر امروزه موفقیتی حاصل می شود همه همه از خون شهدا و پایداری  خانواده های آنان است.

امام جمعه پاکدشت گفت : شهدای جمهوری اسلامی ایران که در دفاع مقدس جان سپردند، نمونه ای بی‌نظیر در جهان هستند و در ادامه مسیر نورانی  دفاع مقدس هم شهدای مدافع حرم قرار می‌گیرند. اینگونه شهادت ها را می توان برابری با مقام شهدای جنگ های بدر، احد، خندق و خبیر  قرار داد و جایگاهشان را با 72 تن صحرای کربلا در پیشگاه خداوند متعال یکی دانست.

وی در پایان متذکر شد : خانواده شهدا امروز الگوی ملت ایران هستند ما سعی داریم در طول سال بازدید های زیادی را بعمل آوریم تا بیشتر با آنان در ارتباط شویم، چون گاها گرفتاری هایی این خانواده ها دارند که اگر لب به سخن بگشایند فریادیست بسمت آسمان؛ اما هموراه آنان با صبر و بردباری خود نشان دادند که لایق عزت و تقدیرند.





انتهای پیام /

پاسخی بگذارید