تاریخ : 1397/12/26 17:13
شناسه : 206090

استاندار تهران گفت: 3300 واحد صنعتی فرصتی برای رشد و توسعه شهرستان ری محسوب می شود.


به گزارش شاخه سبز از شهرری - انوشیروان محسنی بندپی در آخرین جلسه شورای اداری سال 97 شهرستان ری بیان کرد :استکبار با رهبری آمریکا از هر گونه توطئه ای در برابر ایران کوتاه نمی آید. در طول سالیان دراز از همه تحریم ها استفاده کردند اما استقامت ملت ایران و تدبیر رهبری موجب موفقیت کشور ما شد.   

محسنی بند پی افزود: امسال با تمام فراز و نشیب ها اما همراه سربلندی ملت ایران بود. استواری مردم و دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل هفتگی جلسه سران سه قوه یکی از عوامل موفقیت کشور در سال جاری بود.

وی گفت:   شهرستان ری  باوجود 28 درصد جمعیت روستایی،  در ایجاد اشتغال روستاهای استان 347 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است. که بر اساس سامانه کارا تاکنون 84 هزار فرصت شغلی در استان تهران ایجاد شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

استاندار تهران همچنین اضافه کرد: برای فعال سازی و سرمایه در گردش واحدهای صنعتی در استان تهران با توجه به سهم 20 درصدی صنعت کشور مطالبه‌گری کردیم تا این تسهیلات افزایش پیدا کند. 

وی با اشاره به چالش‌های زیست‌محیطی شهرستان ری که به چالش‌های زیست‌محیطی استان هم تبدیل شده است افزود: باید ساماندهی در مورد اتباع خارجی به ویژه در شهرستان ری صورت گیرد چرا که در آینده سبب گسترش بحران‌های اجتماعی می‌شود.

محسنی بندپی تصریح کرد: وجود 3300 واحد صنعتی در شهرستان ری را باید به منزله فرصت تلقی کنیم و در عین حال به مشکلات ناشی از آلایندگی صنایع را هم در نظر بگیریم همچنین کمبود تخت بیمارستانی در شهرستان ری یکی از کمبودهای زیرساختی بهداشتی و درمانی در شهرستان است که باید ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه 20 برای ارتقا سطح سرانه‌های فرهنگی و ورزشی در شهرستان ری مشارکت کند ادامه داد: با مدیران مجموعه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) مذاکراتی در مورد برخورداری ری از عوارض این فرودگاه انجام شده ضمن اینکه مکاتباتی با شهردار تهران در مورد انتقال مجتمع آرادکوه به 100 کیلومتر دورتر از مکان فعلی صورت گرفته که شهردار تهران هم پذیرفته است.

استاندار تهران در پایان با بیان اینکه در توزیع گوشت باید نظارت‌ها جدی‌تر دنبال شود تا همه اقشار استان تهران از آن بهره‌مند شوند خاطرنشان کرد: سرکشی و نظارت باید در این شرایط که دشمن امید و نشاط مردم را هدف گرفته از سوی مسئولان جدی گرفته شود.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید