تاریخ : 1397/12/27 13:26
شناسه : 206097

آخرین جلسه شورای اداری شهرستان با حضور روسای ادارات و نهاد ها به ریاست فرماندار پاکدشت در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.


به گزارش معصومه محمدی خبرنگار شاخه سبز پاکدشت، هادی تمهیدی فرماندار شهرستان پاکدشت در آخرین جلسه شورای اداری فرمانداری پاکدشت که صبح امروز و با حضور روسای ادارات در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: گرامی میدارم یاد و خاطره  امام راحل، شهدای جنگ تحمیلی، شهدای حرم پاکدشت وشهدا متعلق جمع حاضر به روح ملکوتی این عزیزان که در مسیر اسلام جان فشانی کردن سلام و درود می‌فرستیم.

وی افزود: لازم می دانم از زحمات یکساله شما روسای محترم ادارات و نهادها که برای خدمت به مردم وقت گذاشتند تقدیر و تشکر کنم؛قطعا با تمام توانایی که در اختیار ما قرار گرفته تلاش می‌کنیم خدمت گذاران صدیقی برای مردم باشیم.

وی گفت: شاید در برخی جاها موانعی باشد اما مطمعنا همه سعی و تلاش می‌کنیم تا مشکلات مرتفع شود مگر موانع قانونی وجود داشته باشد که با بیان آن به مردم حتما از ما راضی خواهند بود.

وی در ادامه به گره ترافیکی سه راه سیمان اشاره کرد و افزود:  استاندار محترم برای بازدید از پاکدشت که آمدند برای دیدن مشکلات ترافیکی به سه راه سیمان رفتند، با وجود اینکه این منطقه جز شهرستان نبود اما جز مصوبات شورای توسعه استان پیگیری نمودند؛ این مطالبه مردم در تعریض پل سیمان سالهاست که مطرح شده بود و اکنون با افتتاح پل غیر همسطح شاهد ترافیک روان در این منطقه هستیم.

تمهیدی افزود: روان سازی این حد از ترافیک فقط با ساخت پل که عرض و طول محدودی دارد بسیار چشمگیر است، حالا تصور کنیم که کمربندی پاکدشت احداث شود، بار روان ترافیکی را در پیک سفرها خواهیم داشت.

*مطالبه احداث کمربندی از سوی مردم یک مطالبه جدی است پروژه کمربندی از پروژه هایی است که در سفر استاندار محترم به شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و در شورای توسعه استان به تصویب رسیدبا پیگیری های دکتر قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس، مسئولانی در سطوح بالا چون دکتر نوبخت، وزیر راه   و شهرسازی و دیگر مسئولان از روند اجرای پروژه کمربندی بازدید نمودند.

وی گفت: خروجی این بازدیدها ، تصمیمات و مصوبات و جلساتی بوده که در سطوح مختلف برگزار شده است. پروژه کمربندی، پروژه توام با مشکلات اعتباری، ردیف بودجه و مسائل اداری بود که تحویل ما داده شد؛ این پروژه با این همه موانع و چالش به ما تحویل داده شده است.

آنقدر این پروژه برای همه مسئولان استانی حساس است و اهمیت پیدا کرده که هفته گذشته استاندار محترم در جلسه معارفه معاون عمران استانداری، وقتی تاکید نمودند که پروژه های عمرانی استان را تا به ثمر نشستن پیگیری کنند، تنها نام پروژه کمربندی پاکدشت را بردند که این نشان دهنده اهمیت بسیار آن است.

تمهیدی، بیان کرد: معاون عمران استانداری نیز نخستین سفر خود از پاکدشت را در هفته گذشته انجام دادند، بازدید ها انجام شد و کار به لطف خدا براساس تصمیمات اتخاذ شده در حال انجام است و پیمانکار، مجددا آغاز بکار نموده و کارگاه را برای ادامه روند کار پروژه تجهیز نموده است.

وی گفت: هر دستگاهی به هر طریقی گوشه ای از کار کمربندی به او بر می گردد، تلاش کند، باید تمام توان مان و تمام قوانینی که در دستگاه اجرایی داریم را به نفع اجرای این پروژه به کار ببندیم.

فرماندار بیان کرد: پروژه کمربندی یک نقشه و طرح توجیحی دارد، ما موظف هستیم مشکلاتش را مرتفع کنیم؛ هر مشکلی وجود داشت، چه مشکل حریم، آب، گاز و.... قبل از اینکه روسای محترم ادارات نامه بزنند، با ما مشورت کنند، زیرا رفع مشکل و یا توجیح کارشناسان آن اداره ۶ ماه طول می کشد.

وی تصریح کرد: پروژه کمربندی مطالبه حداکثری مردم و یک مطالبه جدی است، شهروندانی که روزانه به تهران سفر می کنند و یا مسافرین و زائرینی که به استان های شرقی می خواهند عزیمت کنند به این جاده که می رسند با ترافیک سنگین روبرو می شوند، شاید سخت ترین مقطع سفر نیز همین نقطه باشد، پس باید با سرعت و جدیت تمام، پیگیر این پروژه باشیم.
*تقویت سیستم برق در شهرک صنعتی عباس آباد انجام شد

فرماندار پاکدشت در ادامه جلسه شورای اداری، اشاره به تامین برق شهرک صنعتی نمود و گفت: از دیگر مصوباتی که در سال ۹۷ اجرا شد، استقرار پست سیار برق در شهرک صنعتی عباس آباد خوارزمی بود که از جنت آباد استان سمنان تامین شد، تقویت این سیستم برق نیز با وجود هزینه های سنگین انجام شد؛ پیگیر موضوع پست ۴۰۰ برق برای شهرک صنعتی هستیم که امیدواریم با انجام این مهم دیگر مشکل زیرساخت برق در شهرک صنعتی نداشته باشیم.

    وی در ادامه به پروژه انتقال آب سدماملو به شهر فرون آباد اشاره کرد و گفت: انتقال آب سدماملو به شهر فرون آباد نیز از مصوبات جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان بود که کار حداکثری آنانجام شده و امیدواریم بزودی این آب در اختیار شهروندان شهر فرون آباد قرار بگیرد.

وی در ادامه به پروژه قطار شهری اشاره کرد و افزود:  پروژه قطار شهری به سرعت در حال اجرا است، اقدامات خوبی انجام شده، امیدواریم ظرف ۱۸ ماه آینده از ابتدای سال ۹۸ به اتمام و بهره برداری برسد.

فرماندار پاکدشت در ادامه به پروژه در حال اتمام فاز دوم تصفیه خانه شماره ۷ تهران، اشاره کرد و گفت: در سال جدید شاهد به بهره برداری رسیدن فاز دوم تصفیه خانه شماره ۷ تهران خواهیم بود، اجرایی شدن این پروژه مطمعنا تاثیر خوبی در افزایش بهره مندی مردم شهرستان از سد ماملو خواهد داشت.

تمهیدی در ادامه به مقابله ساخت و ساز غیر مجاز اشاره کرد و بیان کرد: در سال ۹۷ برخوردهای مقابله خوبی انجام شد، نیاز به فرهنگ سازی داریم که این مهم در سطح جامعه نهادینه شود ؛ مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز یک طرف مسئولان و در طرف دیگر مردم هستند، مردم خودشان این منازل را نباید خریداری و یا اجاره کنند زیرا ایمنی و استحکام کمی دارند و مشکلات زیادی را بوجود می آورند.

وی در ادامه خطاب به شهرداران ، افزود: در اجرایی شدن طرح دولت الکترونیک شهرداران تلاش کنند مخصوصا در دستگاه هایی که گلوگاه هایی برای رشد فساد دارند، با شکل گیری دولت الکترونیک هم مراجعه حضوری مردم کم می شود و هم فساد کمتر می شود. فرماندار شهرستان پاکدشت بیان کرد: در سال ۹۷ تقداماتی در حوزه بهسازی بافت های فرسوده انجام شده است، درخواست من این است که جناب اقای قمی و مجموعه مسکن شهرسازی و بنیاد مسکن برای روستاها وشهرهای زیر ۲۵ هزار نفر این طرح را با جدیت پیگیری کنند و در سال ۹۸ شاهد استارت احداث بافت های فرسوده  در روستاها باشیم و در ادامه مناطق هدف در شهرها را اجرایی شود، تا سال ۹۸ شاهد تغییر چهره توسعه یافته شهرستان باشیم.

انتهای پیام /

پاسخی بگذارید