گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1398/01/13 00:16
شناسه : 206214

وزیر کشور با تاکید براینکه عملیات امدادرسانی با قوت و هماهنگی کامل در حال انجام است، گفت: هموطنان عزیز بدانند قطعا پس از بحران دولت و مردم مانند همه عرصه های خدمت و ایثار در صحنه حضور خواهند داشت و در کنار مردم آسیب زده خواهند بود و در اسرع وقت خسارات جبران می شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی با یادآوری اینکه استان های اصفهان و مرکزی ماموریت یافته اند با تمام قوا به امداد و نجات آسب دیدگان استان لرستان اعزام شوند، گفت: در چند ساعت گذشته امکانات و تجهیزات مناسبی به مناطق سیلزده استان لرستان انتقال داده شد و تمامی امدادرسانان به طور هماهنگ مشغول فعالیت هستند تا پیش از تاریکی مناطق مذکور کار امدادرسانی را انجام دهند.
وزیر کشور وضعیت سدهای کشور و خطوط انتقال انرژی در مناطق بحران زده را پایدار و مدیریت شده عنوان کرد و افزود: بر اساس گزارش های دریافتی از استانداران و فرمانداران و همچنین وزرا و سایر مسئولان مربوطه در مناطق، با وجود بارش های فراوان و طغیان رودخانه ها بحران ناشی از سیلاب در تمامی مناطق شناسایی و در حال کنترل می باشد.

قائم مقام رئیس شورای عالی مدیریت بحران با یادآوری اینکه عمده مناطق درگیر سیلاب از نقاط صعب العبور کوهستانی و حادثه خیز نیز می باشد، تصریح کرد: با وجود مشکلات طبیعی و بارش های وسیع، عملیات امدادرسانی با قوت و هماهنگی کامل میان نیروهای امدادرسان در حال انجام است و برقراری راه های مواصلاتی برای امدادرسانی در دستور کار قرار دارد و به محض بروز مشکل غیرمترقبه و پیش بینی نشده بلافاصله عملیات های امدادی تعریف شده با اولویت نجات جان هموطنان اجرا می شود و مردم اطمینان داشته باشند توجه به توصیه و هشدارهای مسئولان ذیربط و نیروهای امدادی ضامن سلامتی آنها خواهد بود.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه نگرانی هموطنان در صیانت و پاسداری از اموالشان قابل درک، است گفت: حفظ جان هموطنان اولویت امداد و نجات است و هموطنان عزیز بدانند قطعا پس از بحران دولت و مردم مانند همه عرصه های خدمت و ایثار در صحنه حضور خواهند داشت و در کنار مردم آسیب زده خواهند بود و در اسرع وقت خسارات جبران می شود.
رحمانی فضلی، نقاط مختلف استان های کرمانشاه، لرستان، خوزستان و چهارمحال بختیاری را از جمله مناطقی برشمرد که تعداد بیشتری از شهرها و روستاهایشان درگیر سیل هستند و گفت: تا کنون ۷۸ جاده بین شهری و ۲۱۹۹ جاده روستایی بر اثر سیلاب مسدود شده اند که امدادگران در تلاش برای بازگشایی آنها هستند.
وزیر کشور تعداد پل های تخریب شده بر اثر سیلاب در دو روز اخیر را ۸۴ دهنه ذکر کرد و افزود: در ۱۵ استان درگیر در حوادث سیل اخیر ۱۴۱ رودخانه طغیان داشته اند و ۴۰۹ مورد رانش زمین گزارش شده است که بیشتر رانش ها مربوط به استان چهار محال بختیاری بوده است.
قائم مقام رئیس شورای عالی مدیریت بحران از اسکان موقت حدود ۶۰ هزار خانوار در اماکن امن با تجهیزات لازم خبر داد و گفت: متاسفانه تاکنون حدود بیست مورد گزارش آسیب و جراحات انسانی داشته ایم که از مردم عاجزانه خواستاریم به طور کامل به توصیه ها و هشدارهای لازم که از سوی مسئولان ذیربط داده می شود، توجه کنند تا موجبات آسیب به خود و دیگران نشوند.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران که از 26 اسفند ماه سال 97 در مازندران شروع شد و تا دوم فروردین ماه امسال ادامه داشت، سبب طغیان رودخانه ها در مناطق مرکزی و شرقی استان شد و به 9 نقطه شهری و بیش از 170 روستا در بخش های مختلف خسارت زد.
در روزهای آغازین سال جدید هم بارش بیش از 300 میلیمتر باران در 35 ساعت که با آب ناشی از برف ذوب شده قبلی توامان شد، باعث سرریز شدن سدهای گلستان و بوستان و طغیان رودخانه ها شد بطوریکه ابتدا شهر گنبد را به زیر آب برد و سپس روانه شهرها و روستاهای شمالی و غربی استان شد.
5 فروردین 98 نیز جاری شدن سیلاب در دروازه قرآن شیراز و برخورد خودروها با یکدیگر در محور ورودی شمال این کلانشهر ده ها کشته و مصدوم برجای گذاشت.
پیش‌بینی‌های هواشناسی حکایت از بارش شدید باران در روزهای پیش رو دارد و وزارت نیرو اعلام کرد که به 25 استان کشور هشدار وقوع سیل داده و وزارت کشور نیز از اعلام آماده‌باش در پنج استان غربی خبر می دهد.

پاسخی بگذارید