تاریخ : 1398/01/19 14:09
شناسه : 206291

سال 98از راه رسید سالی که رهبری در پیام نوروزی خود با تأکید مجدد بر اینکه اولویت و مسئله فوری و جدی کشور، مسئله اقتصاد است، از «کاهش ارزش پول ملی» «قدرت خرید مردم» و «کم‌کاری و یا تعطیل بعضی کارخانجات» به‌عنوان مشکلات مهم اقتصاد کشور یاد و تأکید کردند: بر اساس مطالعه و همچنین نظرات کارشناسان، کلید حل همه این مشکلات «توسعه تولید ملی» است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به استقبال مردم از شعار سال ۹۷ یعنی «حمایت از کالای ایرانی» و آثار مثبت آن افزودند: امسال، مسئله محوری و اصلی، مسئله «تولید» است، زیرا اگر تولید جریان یابد، هم مشکلات معیشتی و اشتغال حل می‌شود، هم موجب استغنای کشور از بیگانگان و دشمنان خواهد شد و حتی می‌تواند مشکل ارزش پول ملی را تا حدود زیادی برطرف کند، بنابراین من شعار امسال را «رونق تولید» قرار دادم.

بهرام سرمست استاندار قم در نخستین جلسه شورای اداری استان با اشاره بر لزوم عملیاتی شدن سیاست راهبردی "رونق تولید" مد نظر رهبری گفت: برش استانی" رونق تولید" به‌زودی تدوین‌شده و در آن وظایف دستگاه‌های اجرایی استان به‌صورت مجزا معرفی و ابلاغ خواهد شد.

وی تصریح کرد:رونق تولید را تمام دستگاه‌های استانی باید به‌عنوان رویکرد اصلی خود مورد اهتمام قرار دهند. حفظ اشتغال موجود و رفع موانع رکود و نیمه تعطیلی واحدهای تولیدی از رویکردهای اصلی استان در سال جدید است.

وی  با اتمام‌حجت به دستگاه‌های استانی در حذف روش‌های سخت‌گیرانه در مسیر تولید و اشتغال استان اضافه کرد: تمام دستگاه‌ها به‌ویژه بانک‌ها، سازمان صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی، تأمین اجتماعی، اداره کل مالیاتی و اداره کل گمرک باید سیاست‌های خود را در راستای تسهیل در مسیر تولید و سرمایه‌گذاری جهت دهند.

اما در قم بر اساس اطلاعات بدست آمده درهمین ابتدای سال با نگاهی به عملکرد شرکت شهرک های صنعتی بجای حمایت وعملی کردن شعار سال با بی اعتنایی به شعار سال و تاکید استاندار  مانع از واگذاری زمین درشهرک های صنعتی استان به عنوان نمونه شهرک چاپ و نشر به چاپخانه داران و متقاضیان واقعی دریافت زمین شده است انچه که پیداست ظاهرا منتظر ند  تا زمین ها را با قیمت گران تری واگذارکنند که این موضوع جهت گیری استانی را برای رونق تولید دچار  ابهام  مینماید، محمود سیجانی رئیس صمت استان قم به عنوان یکی از متولیان رونق تولید است با عدم واگذاری زمین به متقاضیان مخالف است و می گوید: عدم واگذاری هیچ معنایی ندارد.

استاندار قم اگر بخواهند برش استانی رونق تولید را تدوین کند در اولین گام باید با این مسایل برخورد کند، تا رونق تولید به استان بازگردد تا موضوع تولید در استان پررنگ شود. تاسف انگیز وقتی است بدانیم در استان فارس برای عملی شدن شعار سال رئیس شرکت شهرک های صنعتی این استان اعلام کرده زمین ها را با 70درصد کاهش قیمت به متقاضیان واگذار می کند ولی دراستان ما درست عکس  شعار سال عمل می شود. باشد که بیندیشیم باشد که اجازه ندهیم افرادی دراستان تصمیم  بگیرند که مانع گسترش تولید در قم هستند. از استاندار قم  انتظار می رود درجهت حذف روش‌های سخت‌گیرانه در مسیر تولید و اشتغال دراستان در تمام زمینه ها ودر تمام شهرکهای صنعتی موضوع را پیگیری ودر حمایت از تسهیل تولید مشوق واحدهای اشتغالزا باشند .

با تاکیدات مقام عظمای ولایت ، برنامه های دولت دوازدهم و همچنین اظهارات اخیر استاندار، افکار عمومی قم  بخصوص جوانان ، صنعتگران ، فعالان اقتصادی وسرمایه گذاران واقعی منتظر و مشتاق مشاهده برش استانی رونق تولید که همان نسخه مدیریت تیم اقتصادی  ایشان است هستند.



زهره مهر نوروزی

 

پاسخی بگذارید