گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1398/01/21 12:38
شناسه : 206337

سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و علوم دینی طلاب، 24 فروردین‌ماه با حضور "آیت الله مکارم شیرازی" در قم برگزار می شود.



به گزارش خبرنگار شاخه سبز ، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین علی قاسمی مسئول فنی این دوره از مسابقات قرآنی طلاب در روز سه شنبه و نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار شد با اعلام این خبر اظهار کرد: سطح سومین دوره مسابقات بسیار بالاتر از دوره قبلی است. 

وی با اشاره به بخش‌های مختلف سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم علوم دینی طلاب در قم افزود: این مسابقات در 5 رشته تفسیر، حفظ، تلاوت و ترتیل، خطابه‌های قرآنی و پژوهش‌های قرآنی برگزار می‌شود.

رئیس بخش فنی سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم علوم دینی طلاب گفت: 26 داور برجسته قرآنی، روند ارزیابی و انتخاب افراد برتر سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم علوم دینی طلاب در قم را انجام می‌دهند.

قاسمی با اشاره به زمان برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات عنوان کرد: این مسابقات در سه بخش مقدماتی و مجازی برگزار شده و مراسم اختتامیه نیز روز شنبه 24 فرودین ماه برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: مرحله مقدماتی مسابقات از ساعت 5 صبح روز 5 شنبه در سالن امامزاده سید علی(ع) برگزارشده و مرحله فینال و نهایی نیز عصر روز جمعه در مدرسه امام کاظم(ع) با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار خواهد شد.

مسئول بخش فنی سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم علوم دینی طلاب افزود: 26فرودین ماه اعضای این مسابقات و دیگر متسابقین مسابقات قرانی در ایران با مقام معظم رهبری دیدار کرده و بعد از پرونده مسابقات به‌صورت کامل بسته می‌شود.

قاسمی با اشاره به توجه ویژه به بخش معارفی قرآن کریم در سومین دوره از این مسابقات اضافه کرد: در این مسابقات به بعد معرفتی قرآن توجه ویژه شده و صرفاً به بخش الفاظ و قرائت صرف بسنده نشده است.

وی تصریح کرد: تفاسیر علامه طباطبایی و ابن عاشور تونسی در بخش معرفتی این مسابقات برای متسابقین در نظر گرفته‌شده که به‌صورت مستقیم به مبحث معارفی قرانی پرداخته است. رشته پژوهش‌های قرانی را نیز به‌صورت مستقیم به مبحث معارف قرانی و علوم اسلامی پرداخته است.

رئیس ستاد سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم علوم دینی طلاب نیز بیان کرد: ۲۳۴ نفر از نخبگان قرآنی از ۵۲ کشور جهان در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

حسین اسدی اظهار داشت: توجه به بخش معارفی قرآن کریم از ویژگی‌های مهم این دوره از مسابقات است.

وی با اشاره به سطح بالای سومین دوره مسابقات قرآن طلاب علوم دینی افزود: از آنجایی‌ که مخاطبان این مسابقات یکی از اقشار تأثیرگذار در سطح جامعه هستند، محتوای مسابقات به نحوی تنظیم‌ شده که متناسب با خروجی حوزه‌های علمیه باشد.

رئیس ستاد سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم علوم دینی طلاب تأکید کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بخش‌های دانش‌آموزی، بانوان، نابینایان و بزرگ‌‌سالان در تهران در حال برگزاری است که سومین دوره مسابقات طلاب علوم دینی نیز در قم برگزار می‌شود.

اسدی با اشاره به استقبال قابل‌ توجه طلاب علوم دینی از سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در قم خاطرنشان کرد: 234 نفر از نخبگان قرآنی از 52 کشور جهان در این مسابقات شرکت کرده‌اند که نسبت به دوره دوم با رشد قابل‌توجهی همراه شده است.

وی با بیان مراحل برگزاری دوره نهایی سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم علوم دینی طلاب در قم گفت: مراحل مقدماتی مسابقات به‌صورت مجازی انجام‌شده و نخبگان مسابقات به تعداد 52 نفر در 5 رشته از 33 کشور دنیا برگزیده‌شده‌اند.

رئیس ستاد سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم علوم دینی طلاب ادامه داد: مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برگزیده این دوره از مسابقات 24 فروردین‌ماه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) با حضور اقشار مختلف مردم و علما حوزه علمیه برگزار می‌شود. سخنران این مراسم آیت‌الله مکارم شیرازی است.

وی بیان کرد: از تمام 5 قاره جهان در این مسابقات شرکت‌کننده وجود داشته و از این منظر سطح مسابقات کاملاً جهان‌شمول است. به دلیل مشکلات سیاسی امکان حضور داوران و قاریان کشور مصر در این مسابقات فراهم نشده است.

رئیس ستاد سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم علوم دینی طلاب گفت: با وجود این که قاریان و اساتید مصر علاقه بسیاری برای سفر به ایران دارند اما متأسفانه با رفتارهای خصمانه دولت متبوع این کشور امکان حضور آن‌ها در ایران میسر نمی‌شود.

نرم‌افزار اقراء ویژه این مسابقات طراحی‌شده و عموم مردم می‌توانند مسابقات و نتایج را به‌صورت آنلاین رصد و پیگیری کنند. همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی اقراء نیز برای این مورد طراحی‌شده است. 

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید