تاریخ : 1398/01/25 16:11
شناسه : 206374

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در واکنش به توییت سفیر فرانسه در آمریکا در توییتر نوشت:«اگر توییت های «ژرار آرو» موضع فرانسه را اعلام می کند، با نقض فاحش هدف و موضوع برجام و قعطنامه 2231 مواجه هستیم.پاریس اعلام موضع کند، در غیر این صورت اقدام مقتضی را انجام خواهیم داد».

درحالی که آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون 14 بار بر اجرای کامل تعهدات ایران در چارچوب توافقنامه برجام صحه گذاشته است؛ سفیر فرانسه در آمریکا به تازگی مدعی شده است که دلیلی برای غنی سازی اورانیوم توسط ایران پس از توافق برجام وجود ندارد. این اظهارات امروز واکنش «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه کشورمان را در پی داشت.
«ژرار آرو» سفیر فرانسه در آمریکا شب گذشته در حساب توییتری خود نوشت:«اینکه بگویم ایران پس از انقضای برجام اجازه دارد اورانیوم غنی سازی کند، اشتباه است. براساس ان پی تی و پروتکل الحاقی آن، ایران باید تحت نظارت های شدید ثابت کند که فعالیت های هسته ای آن غیرنظامی است.»
این دیپلمات فرانسوی اضافه کرد:«همانگونه که در سال 2002 گفتیم غنی سازی اورانیوم بدون برنامه غیرنظامی موثق براساس ان پی تی غیرمجاز بود. ما در سال 2025 نیز اگر لازم باشد می توانیم همانگونه پاسخ دهیم. تحریم ها اعمال شد و باز می تواند اعمال شود.هیچ «غروبی» بعد از برجام وجود ندارد.»
ارو اظهارداشت:«روسیه اورانیوم غنی شده برای نیروگاه هسته ای بوشهر را تامین می کند. لذا هیچ دلیل موجهی برای غنی سازی گسترده اورانیوم توسط ایران پس از برجام وجود ندارد.»

پاسخی بگذارید