تاریخ : 1398/01/26 12:23
شناسه : 206384

محقق و پژوهشگر ادبی گفت : شهرری دریایی از فرصت‌های نایاب در حوزه مطالعاتی و پژوهشی است.



در گفتگو با خبرنگار شاخه سبز از ری - دکتر محمد برهانی محقق و پژوهشگر ادبی با اشاره بر قدمت 7 هزار ساله شهرستان ری، افزود: ری با توجه به درخشندگی در تاریخ ویژگی های خاص منحصر بفرد خود را دارد که وقتی انسان از این شهرستان یاد می کند، انگار وارد دریایی از علوم و تجربه ها شده که می تواند ازین فرصت ها مانند مرواریدی در جهت رشد و توسعه استفاده کند. 


برهانی بیان کرد : علم و فرهنگ بزرگان در ری ریشه دوانیده، لذا باید ما مطابق نیاز افراد برنامه ریزی کنیم و ابعاد مختلف را در نظر بگیریم و تاکید بنده نیز بر تفحص در علوم انسانی است و همچنین مباحثی که در نظام آفرینش و کهکشان ها اشاره دارند.


وی با تاکید بر اینکه ری دارای تقدس خاصی است، گفت: چینش بنای یک طبقه از ساختمان گویای اصالت آنست. شهرستان ری پتانسیل آن را داراست که بعنوان یک واحد درسی در آموزش و پرورش هم تدریس شود . نسل جوان ما امروز بشدت نیازمند پژوهش و تحقیق است تاوقتی این موضوع منطبق با جامعه نشود و حاکمیت نیابد جوانان ما وقت خود را به بیهودگی در اجتماع می گذارند و چه بسا دچار آسیب نیز می شوند.

«محمد برهاني» كه مسوول دفتر پژوهش‌های مثنوی معنوی، عضو انجمن قلم ايران است و آثاري چون «جهان‌بيني توحيدي در شعر پروين اعتصامي»، «در مكتب مولانا»، «احيای تفكر دينی»، «اسلام و انديشه توحيدی» و «سيماي زن در مثنوي معنوي» را در كارنامه خود دارد و همچنین مقالات گوناگون در زمینه ادبی و قرآنی به نگارش در آورده، وی نیز عنوان فرهیخته غرب استان تهران را از آن خود کرده است.


انتهای پیام /

پاسخی بگذارید