تاریخ : 1398/01/29 22:12
شناسه : 206444

به گزارش شاخه سبز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، جمالی پور ظهر امروز در مراسم افتتاح بخش‌ جدید بستری بیمارستان خیریه حضرت صدیقه زهرا(س)، اظهار داشت: دشمنان همواره تلاش‌های زیادی برای فاصله انداختن بین ایران و عراق داشتند که نمونه آن ۸ سال جنگ تحمیلی بود که امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران و ایجاد جمهوری مستقل عراق ارتباط خوب و تنگاتنگی بین این دو کشور برقرار است.

وی این همبستگی و روابط نزدیک را از باور و اعتقادات دینی دانست و افزود: اعتقاد به امامت و ولایت این رابطه را قوی‌تر کرده است.

فرماندار شهرستان ری کشور عراق را همسایه و دوست معرفی کرد و خاطرنشان کرد: سفر با قدرت و اقتدار رئیس جمهور ایران به عراق و بلافاصله نخست وزیر عراق به کشورمان با استقبال گسترده نشان از روابط دوستانه و حسنه این دو کشور دارد برخلاف سفر مخفیانه رئیس جمهور آمریکا که در نهایت ذلت و خواری انجام شد.

جمالی پور بر تقویت این پیوستگی در راستای منافع دو کشور تأیید کرد و ادامه داد: ما به هموطنان عراقی که در شهرستان ری زندگی می‌کنند هیچ تفاوتی با ایرانیان قائل نیستیم و تمام خدمات لازم برای رفاه و آسایش آن‌ها ارائه می‌شود.

 وی نگاه شهرستان ری به عزیزان عراقی را به عنوان هموطن دانست و یادآور شد: بسیاری از اهالی کشور عراق سالهاست در منطقه دولت آباد شهرری زندگی می‌کنند و ما وظیفه داریم به این مسلمانان و برادران دینی خود مثل سایر مردم ری خدمت کنیم.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه روابط ایران با همسایگان خود مستحکم است، ابراز داشت: دشمن تلاش دارد با انواع و اقسام ترفندها و توطئه‌ها این رابطه به خصوص با عراق را برهم زند ولی به کوری چشم دشمنان دولت و ملت ایران و عراق یکپارچه خواهند بود‌.

 جمالی پور منطقه خاورمیانه را به خاطر حضور بیش از حد اجانب محل بحران ذکر کرد و تصریح داشت: برداشتن روادید فرصت خوبی برای تعمیق عمق روابط ایران و عراق است و با هدایت‌های رهبری و آیت الله سیستانی که سرمایه ارزشمندی هستند تمام حربه‌های دشمن برای اختلاف افکنی و جنگ افروزی نقش بر آب خواهد شد.

انتهای پیام

پاسخی بگذارید