تاریخ : 1398/01/31 12:58
شناسه : 206459

رئیس سازمان جهانی آتیک گفت: ارتباط ایران و ترکیه از دیرباز ارتباط تنگاتنگی بوده و اگر اخلالی در ایران رخ بدهد انگار آتش در ترکیه رخ داده است، ایران و ترکیه دو کشور دوست و مسلمان هستند که نقش پر رنگی در معادلات منطقه دارند.



به گزارش معصومه محمدی خبرنگار شاخه سبز، عزیز شاهین رئیس سازمان جهانی آتیک و رئیس اجرائیات اتحادیه شهرداری های ترکیه و اروپا صبح امروز صدر هیئتی از مشاوران اقتصادی وارد شهرستان پاکدشت شد و در ابتدا در جلسه به ریاست تمهیدی فرماندار شهرستان پاکدشت شرکت نمود.

در این جلسه عزیز شاهین، با توجه به قابلیت های پاکدشت در عرصه های مختلف، سرمایه گذاری در آن را فرصتی مناسب و فضای برای رشدو ترقی دانست و افزود: امروز خوشحالم که در جمع شما توایدکنندگان و شهرداران و فرماندار شهرستان پاکدشت حضور یابم، بنده با توجه به مراودات خوبی که امروز از سوی فرماندار پاکدشت شاهد آن بودم، برای آغاز مسیر روشن اقتصادی به عنوان ۲ کشور مسلمان اعلام آمادگی می نمایم.

وی گفت: حضور ایران در بازارهای مشترک برای عرضه محصولات خود با نام و برند ایران می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل نماید و در این مسیر من از طرف کشور خود با توجه به معافیت هایی که آمریکا و اروپا برای کشورم لحاظ کرده است آماده حمایت هستیم.

عزیز شاهین افزود: از مسائل مهمی که امروز و در این جلسه می توان به آن رسیدگی کرد، نوع محصولات تولیدی و نحوه ارسال آن به ایران است که باید در جلسات مستمر دیگر و ویژه تر به بحث و بررسی پرداخته شود.

وی بیان کرد: ایجاد تبادلات تنگا تنگ با تجار کشورهای مختلف که با راهکارهای مهم صورت می گیرد نیز خود راه حل های خوبی است که باید دید شما تا به امروز چگونه به آن پرداخته اید.

رئیس سازمان جهانی آتیک بیان کرد: ارتباط ایران و ترکیه از دیرباز ارتباط تنگاتنگی بوده و اگر اخلالی در ایران رخ بدهد انگار آتش در ترکیه رخ داده است، ایران و ترکیه دو کشور دوست و مسلمان هستند که نقش پر رنگی در معادلات منطقه دارند.

وی اضافه کرد : از عمده مسائلی که در کنار رشد تولید می توان برای رشد اقتصادی ایران از آن در پاکدشت نامبرد، بحث گردشگری و رشد مدیریت بومی و شهری در حوزه شهرداران است.

وی ادامه داد: مدیریت بومی و شهری دریچه روابط بزرگ و نقطه عطفی در حوزه بین الملل است که باید به آن توجه بیشتری شود؛ بحث خواهر خواندگی بین شهرداری های پاکدشت با شهرداری های کشورهای دیگر می تواند باعث رشد در این حوزه ها شود.

عزیز شاهین عنوان کرد : جاذبه های ایران و در یک دیدگاه کوچک تر پاکدشت بیشمار است و اگر به آن توجه بیشتر از گذشته شود جایگاه آن حتی از یونان نیز بیشتر است که می تواند توریست های بیشماری را از سراسر جهان به ایران هدایت نماید.

رئیس سازمان اتیک اظهارکرد: امروز با توجه به ظرفیت ها شهرستان برای برقراری ارتباطات مستمر اقتصادی در خدمت فرماندار شهرستان پاکدشت هستیم، کشورهای پیشرفته امروز یک نقطه آغاز داشته اند که با برنامه ریزی دقیق و برپایی پروتکل های مختلف اقتصادی امروز حرف های بیشگاری در جهان برای زدن دارند.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید