تاریخ : 1398/02/3 10:07
شناسه : 206496


مهدی غلامی_ سید مهدی مقدسی نماینده اراک، خنداب و کیجان در مجلس شورای اسلامی گفت:طرح ۵۸متری اراک را هرچه سریعتر پیگیری و آنرا لغو نمایند چراکه این مهم مدت زمانش طولانی شده و زمانی هم که یک طرح به میزان بیش از یک دهه اجرایی نشود ، منطقی نیست.

مقدسی افزود:شهرداری اراک امکان تامین اعتبار برای این طرح را ندارد و درسال گذشته شورای پنجم شهر اراک نزدیک به ۵۰۰میلیارد تومان بودجه را درنظر گرفته بودند که تقریبا ۷۰درصد آن به وقوع نپیوست و دیگر اینکه با شناختی که از وضعیت فعلی شهرداری دارم این مهم وجود ندارد.

وی ادامه داد:در دنیا مسائل شهرسازی تنها این نیست که خیابانها را عریض کنند بلکه روشهای مختلفی برای رفت وآمد و کنترل ترافیک است و برای مثال احداث تونل و.... میتواند طرحهای جایگزینی در شرایط فعلی برای طرح۵۸متری باشد.

* خانه های تاریخی تخریب شده در اراک را نباید اجازه تغییر کاربری بدهند

سید مهدی مقدسی با اشاره به میراث فرهنگی و خانه های تاریخی تخریب شده در بارندگیهای اخیر گفت:خانه های تاریخی تخریب شده در اراک را نباید اجازه تغییر کاربری بدهند ومیبایست بازسازی شوند چراکه همین بناها نمایانگر هویت شهر اراک هستند.

مقدسی همچنین بیان داشت:استاندار،شهردار ومدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی میبایست تدبیری بیندیشند و از تخریب شدن بازارتاریخی اراک هم جلوگیری به عمل آورندو حتی قسمتهایی که نیاز به مرمت دارند را ترمیم نمایند.

* اراک کلانشهر است و باید درآن کلان نگری کرد

نماینده اراک، خنداب و کیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:اراک کلانشهر است و باید درآن کلان نگری کرد و همچنین در این راستا دیدی باز و برنامه ۵۰ساله و برشهای ۵ساله احتیاج است.

مقدسی افزود:برای توسعه اراک یکی از راهها اینست که از سرمایه گذاران به خصوص اراکیهای مقیم خارج از کشور و استان نیز بهره لازم را ببریم و جلوی کاسبان و منفعت طلبان استان مرکزی که جلوی سرمایه گذاری افراد در این دیار را میگیرند،با جدیت بایستیم.

انتهای پیام /

پاسخی بگذارید