تاریخ : 1398/02/3 14:10
شناسه : 206498

معاون شهردار پاکدشت گفت: فرزندان سندروم داون فرشتگان آسمانی هستند که در روی زمین در کنار ما زندگی می کنند. 

به گزارش معصومه محمدی خبرنگار روزنامه شاخه سبز، دیر آمد، صندلی ها پر شده بود، با مامانش دنبال صندلی خالی می گشت، یک دفعه گفت، مامان اونجا را،  بیا بریم اون جلو بشینیم، نشست، برنامه شروع شده بود، یواشکی به صندلی مسئولان نگاه می کرد، انگار داشت دنبال کسی می گشت، گفتم چیزی شده ، گفت، شهردار کجاست، شنیدم می خواهد من را ببینه، گفتم عزیزم شهردار هنوز نیامده، ساکت نشست. 

آقای مهندس فرامرز مولایی معاون فرهنگی اجتماعی شهردار در ویژه برنامه تقدیر از دانش آموزان سندروم داون که به همت شهرداری پاکدشت در سالن همایش اداره کتابخانه امام جعفرصادق(ع) برگزار شده بود، این عزیزان را فرشتگانی آسمانی دانست که در کنار ما زندگی می کنند وی در ادامه افزود:  مهندس داریوش پازوکی شهردار پاکدشت بسیار دوست داشت تا امروز در بین شما عزیزان حضور یابد اما جلسه ی که در تهران باید زودتر به اتمام می رسید کمی بیشتر ادامه یافت و ایشان نمی توانند به این مراسم برسند. 

دلش گرفت، سرش را پایین انداخت، رفتم جلو، گفتم شهردار را تا حالا دیدی؟ گفت، آره ولی دلم می خواست بهش گل بدم، خجالت کشیدم، حالا می خواستم ببینمش چون شنیدم ما بچه های استثنایی را دوست داره، شنیدم اهل فوتبال با دوستام می خواهیم دعوتش کنیم تا در مدرسه ما با هم فوتبال بازی کنیم؛ ولی چه فایده نیامده؛  لحظه ای که فرامرز مولایی معاون فرهنگی اجتماعی شهردار، پیام مهندس داریوش پازوکی شهردار پاکدشت را ابلاغ نمود که چقدر به توانمندی فرزندان سندروم دان ایمان دارد و از اینکه آنها با نشان دادن خواستن، توانستن است باعث افتخار پاکدشت شده اند به آنها و توانمندی هایشان افتخار می کند؛ یک دفعه اخم هاش باز شد، آسمان دلش آبی آبی شد، حتی تکه ابری درونش یافت نمی شد، لبخند، درون صورتش غوغایی کرد، گفت، مامان چرا فکر می کردم مسئولان ما را دوست ندارند ولی الان فهمیدم آنها ما را می شناسند و برای ما دعا می کنند، حالا من هم هر روز برای شهردار دعا می کنم. 

تمام نگاهش چون خورشید می درخشید و شادی چون زیباترین نور دل انگیز مهربانی، دلش را در بر گرفته بود، زیر لب می گفت واااای شهردار من را می شناسد، دلم می خواهد یک روز مثل اون بشوم، یک شهردار خوب وقتی نامش را خواندند تا بر روی سن برود و هدیه اش را دریافت کند، دستش را مشت کرد، کت خود را مرتب کرد و گفت، من یک روز حتما شهردار می شوم تا دوستانم را خوشحال کنم. 

باورم نمی شود یک پیام مهربان آمیزشهردارپاکدشت، توانست نقطه پرواز نگاه های دانش آموزان سندروم داون شود، دانش آموزانی که می توانند برای رسیدن به قله های موفقیت چون دانش آموزان عادی گام بردارند، این نگاه و دید مهندس پازوکی می تواند آغاز فرهنگی زیبا شود برای من و تو تا واقعیت ها را در جامعه آنگونه که هستند ببینیم. 

در ادامه مراسم مهندس حسین شیرازی معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان پاکدشت، ضمن تقدیم گل به دانش آموزان سندروم داون و ارسال پیام  تقدیر و تشکرمهندس هادی تمهیدی فرمانداراز مادران و پدران و معلمان ومدیران ساعی مدارس استثنایی پاکدشت در تربیت فرزندان برومند سندروم داون، اظهار کرد: شما با کسب موفقیت های بی شارتان نشان دادید که اگر بخواهید برفراز قله دانش باایستید حتما می توانید. 

وی افزود: از مدیران، معلمین، مادران و پدران دلسوز فرزندان عزیز سندرو داون بسیار سپاسگزاریم که با صبر و تلاش تان امروز شاهد این موفقیت های بزرگ هستیم و امروز به پاس زحمات تان می ایستیم ، شما لایق بهترین ها هستید و در وصف این ایثار شما هیچ جمله ی یارای بیان ندارد. 


آقا رضا هدیه اش را محکم گرفته بود، آخر برنامه که داشت می رفت از انتهای سالن من را دید و گفت به آقای پازوکی بگو، آقا رضا دوست داره مثل شما شهردار بشه تا دل بچه های استثنایی همیشه بخنده؛ یادت نره بهش بگو ما توی مدرسه منتظرش هستیم بیاد با هم فوتبال بازی کنیم، بهش بگو حتما تیم فوتبالش از تیم فوتبال ما می بازه چون ما خیلی قوی هستیم؛ یک جمله محبت آمیز شهردار توانست آغاز ساختنی زیبا در کالبد وجودی جامعه شود. 

گفتنی است در این مراسم شهرداری پاکدشت با اهدای لوح تقدیر و هدایای نفیس  از 20 دانش آموز موفق استثنایی پاکدشت  تقدیر کرد.

پاسخی بگذارید