گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1398/02/7 13:45
شناسه : 206547

نویسنده و شاعر کودک و نوجوان گفت: برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در راستای شناخت بهتر فرهنگ اهل بیت پیامبر علیهم السلام بسیار موثر است که مشارکت و توجه تمامی مسئولان را می طلبد.



به گزارش شاخه سبز و نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهاجرانی، نویسنده و شاعر آیینی حوزه کودک و نوجوان درباره نهمین جشنواره رضوی اظهار داشت: جشنواره رضوی و مسابقات کتابخوانی نقش بسزایی در افزایش سرانه مطالعه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین  مهاجرانی به اهمیت مطالعه از دوران کودکی با هدف ارتقای دانش و اطلاعات عمومی و همچنین آشنایی با رفتار اهل بیت پیامبر علیهم السلام اشاره کرد و افزود: کودکان جامعه ما به ویژه دختران نیاز به الگویی مناسب و ممتاز دارند و ما به عنوان یک مسلمان شیعه، الگویی والاتر و بهتر از حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت معصومه (س) و زینب کبری (س) برای دختران و بانوان نداریم و به عنوان یک نویسنده این خلأ را حس کردم و کتابی را درباره حضرت معصومه (س) با زبانی کودکانه و با هدف معرفی خاندان پیامبر (ص) به رشته تحریر درآوردم.

این نویسنده اظهار داشت: چه بسیار خانواده هایی که از وجود چنین کتاب هایی اطلاع ندارند و جشنواره رضوی با این اقدام فرهنگی، آحاد مردم را با این کتب آشنا می کند و اطلاع رسانی و شناسایی جامعه هدف را از وظایف خود می داند که این نشان از دغدغه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در گسترش فرهنگ کتابخوانی دارد.

وی گفت: بسیاری از کودکان از نقاط مختلف ایران و جهان به بارگاه ملکوتی این بانو به همراه خانواده هایشان مشرف می شوند و پرسش هایی در ذهن آنها در خصوص شخصیت والای حضرت معصومه(س) شکل می گیرد و حس کنجکاوی آنها را برای شناخت از چرایی زیارت آن حضرت بر می انگیزد که این بزرگواران دارای چه ویژگی های خاصی بودند که به این جایگاه الهی رسیده اند. کودکان هنگامی که با سیره عملی و کلامی اهل بیت رسول خدا(ص) آشنا شدند این محبت با وجود آنها عجین می شود و در سنین جوانی و نوجوانی می توانند با این آموزه ها بر تهاجم فرهنگی و شبهات دشمنان اسلام پیروز شوند.

مهاجرانی با اشاره به اثر خویش، «فاطمه و فاطمه»، به عنوان یکی از منابع نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، در خصوص نام این اثر بیان کرد: از آنجا که آن بانو با حضرت زهرا (س) همنام و از سلاله معصومین است و احادیث و روایتی نیز در این باب ذکر شده، عنوان کتاب «فاطمه و فاطمه: شباهت های حضرت معصومه(س) با حضرت زهرا (س)» نامگذاری شد.

وی افزود: کودکان از حضرت زهرا (س) اطلاعات بیشتری دارند و برای معرفی حضرت معصومه (س) باید از تشابه زندگی ایشان و حضرت زهرا «علیها السلام» استفاده کرد.

این نویسنده و شاعرکودک و نوجوان بیان کرد: جشنواره رضوی و مسابقات کتابخوانی تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگی دارد اما هدف اصلی باید معرفی کتاب باشد.

مهاجرانی گفت: علیرغم وجود معرفی کتاب در برخی از کتاب های درسی، متاسفانه والدین و معلمان به این امر توجهی ندارند هر چند که شرایط حاضر بهتر از گذشته است ولی باید تلاش بیشتری در این حوزه صورت گیرد و برای ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام و مطالعه می توانیم از ظرفیت فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی و دیگر رسانه ها استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجرانی با بیان اینکه مهم ترین و اصلی ترین کار نویسنده، تحقیق و پژوهش درباره موضوع است و هر چه بیشتر در این زمینه کوشش و تلاش کند، بیش از پیش موفق و توانمند می شود، بیان کرد: نویسنده‌ خلاق، نویسنده ای است که نکات ریز و ظریف را همراه با جزئیات پیدا کند و مطالب جدید را در اثر خود بگنجاند به گونه ای که تازگی آن باعث اشتیاق و علاقه مخاطب به سمت کتاب و کتابخوانی شود.

وی از نهاد کتابخانه های عمومی کشور به جهت تنوع در تعدد منابع و شیوه های نوین شرکت در مسابقه برای گروه های مختلف سنی تشکر کرد.

گفتنی است، کتاب «فاطمه و فاطمه: شباهت های حضرت معصومه(س) با حضرت زهرا (س)» نوشته سیدمحمد مهاجرانی از منابع نهمین جشنواره رضوی ویژه کودکان است.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید