تاریخ : 1398/02/11 17:15
شناسه : 206619
کرج – سمیه ساسانی قمصری :مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان البرزبا اشاره به داشته های فرهنگی ، تاریخی و گردشگری استان، خواستار مساعدت دستگاه های اجرایی البرز برای جذب گردشگران شد.
حجت الاسلام فخرالدین صابری روز سه شنبه در حاشیه برگزاری دوره های توانمندسازی ویژه فعالان گردشگری استان البرزکه در کاروانسرای شاه عباسی کرج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ضعف هایی که در سال های اخیر دراین استان مشهود بود،‌ موضوع معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی البرز است.
وی ادامه داد: سالانه میلیون ها مسافر و گردشگر از البرز به عنوان معبر عبوری استفاده می کنند اما در حاشیه بزرگراه ها و حتی در داخل شهرهای استان اقدامی برای معرفی جاذبه های گردشگری صورت نمی گیرد.
این مسئول با اشاره به اینکه موضوع گردشگری و معرفی جاذبه های هر استان فقط بر عهده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیست، گفت: اگر توسط شهرداری و دیگر دستگاه ها، بیبلوردهای تبلیغاتی و امکاناتی برای معرفی و تقویت گردشگری البرز در اختیار ما قرار داده شود می توانیم با جذب گردشگران در اقصاد استان تحول ایجاد کنیم.
این مسئول توسعه و رونق صنعت گردشگری را نیازمند مولفه های بی شماری دانست و افزود: جذب سرمایه گذار، ایجاد تسهیل در امر سرمایه گذاری و کوتاه کردن مدت زمان اعطای موافقت نامه اصولی و همچنین اعطای مجوز بهره برداری برای مجموعه های وابسته به صنعت گردشگری در کنار آموزش و توانمندسازی زیرمجموعه های این صنعت از حمله مولفه هایی است که می بایست به آن توجه شود.
صابری با بیان اینکه اهمیت ارائه آموزش ها به فعالان واحدهای پذیرایی و اقامتی در استان ضروری است، اظهارداشت: آموزش رکن مهم برای ارائه خدمات با کیفیت تر به مسافران و گردشگران است و در این راستا در طول سال برگزاری دوره های متنوع در ارتباط با آموزش و توانمندسازی فعالان این حوزه در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قرار دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز افزود: شیوه مهمان نوازی، ارائه خدمات و عرصه محصولات و موادغذایی با رعایت موارد بهداشتی و نظافتی در واحدهای پذیرایی و خدماتی در برگزاری این دوره های آموزشی مدنظر است.
وی تاکید کرد: برای جذب بیشتر گردشگران در البرز فراهم‌سازی موقعیت های مناسب جهت اسکان مسافران و استفاده گردشگران مورد توجه بوده که در این مورد موفق تر از سال قبل عمل کرده ایم به گونه ای که شیوه دریافت موافقت اصولی را تسهیل و جذب سرمایه گذاران برای مشارکت در ایجاد واحدهای اقامتی و پذیرایی را دنبال کرده ایم.
وی ادامه داد:کاهش زمان استعلام از دیگر دستگاه های اجرایی نیز از جمله اقداماتی است که انجام شد.
صابری بیان کرد: برنامه دیگر ما معرفی موقعیت های جذاب در استان برای مسافران و گردشگران است و این موارد مشتمل بر موقعیت های طبیعی، آثار تاریخی و یا خانه های مفاخر است. 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز توضیح داد: بیش از 45 هزار مورد مشتمل بر تولیدات فرهنگی برای معرفی جاذبه های گردشگری البرز داشته ایم اما برای برداشتن گام های اساسی در این حوزه نیازمند همکاری شهرداری کرج و دیگر شهرهای البرز هستیم و مشارکت اداره کل راهداری استان نیز مهم است.
وی خاطر نشان کرد: امسال برای اولین بار پنج بیلبورد در حاشیه اتوبان و در مسیر کوهسار- نظرآباد در دوطرف اتوبان برای معرفی آثار تاریخی البرز استفاده کرده ایم و تا پایان اردیبهشت ماه نیز همچنان برای استفاده از این بیلبوردها زمان داریم.
در دوره آموزشی فعالان گردشگری که به مدت پنج روز در البرز ادامه دارد، بیش از یک هزار نفر از فعالان گردشگری حضور دارند.

پاسخی بگذارید