تاریخ : 1398/02/16 21:48
شناسه : 206674


به گزارش شاخه سبز و نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ شاپور رستمی معاون امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به وقوع سیل در برخی شهرهای کشور گفت: مهمترین عامل در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه، مدیریت و حضور در صحنه است که حضور به موقع و موثر نیروهای دوام در کمک به حادثه دیدگان بسیار شاخص و مهم است.


رستمی افزود: در تمامی حوادث رخ داده در کشور اولین امدادگران خود مردم هستند و به دلیل حضور آنان در صحنه پیش از نیروهای امدادی،آگاهی و توانمندی آنان برای کمک به حادثه دیدگان بسیار مهم است.

وی به حضور شهرداری تهران و بسیج نیروهای امدادی این سازمان و فعالیتهای انجام شده در شهرهای سیل زده استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در مواقع بحرانی معمولاً دو گروه بانوان و کودکان تحت آسیب های بیشتری قرار دارند و نقش بانوانی که به عنوان گروه های دوام فعالیت دارند در رسیدگی به این دو قشر حساس تر و با اهمیت تر است.

وی به تحلیف گروه های دوام آموزش دیده این منطقه در این مراسم اشاره کرد و افزود: سوگندی که شما یاد کردید مسئولیت و وظایف شما را در هنگام وقوع حوادث سنگین تر می کند.

مراسم تحلیف گروه‌های دوام آموزش ‌دیده در زمستان ۹۷ و برگزاری مسابقه پیامکی و اهدای جوایز به قید قرعه به شرکت کنندگان از دیگر برنامه های اجرا شده در این همایش بود.

در این مراسم رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران،شهردار، معاونان و مدیران ارشد منطقه 20،فرماندار ویژه شهرستان ری، دبیران ستاد مدیریت بحران مناطق 22 گانه و تعدادی از اعضای گروه های دوام محلات منطقه 20 حضور داشتند.

گفتنی است همایش هوشمند سازی در حوزه تاب آوری و ایمنی شهرری با معرفی ۸ دستاورد مهم ستاد مدیریت بحران منطقه ۲۰ در سالن اجتماعات فرهنگسرای ولاء شهرری برگزار شد.


انتهای پیام/


پاسخی بگذارید