گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1398/02/21 15:35
شناسه : 206727


زهره مهر نوروری - سال های مدیدی است که شهرمان گرفتار معضلاتی شده است که «بی تعارف» بخش قابل توجهی از این معضلات از روی کارآمدن برخی از«مدیران ناکارآمد سر چشمه» می گیرد که نه برنامه ای برای بهبود وضع موجود دارند و نه خودشان را در برابر مردم این شهر مسئول می دانند.

«بهرام سرمست استاندار جدید قم » که حدود 4ماهی از حضورش در قم می گذرد در جلسات متعدد مدیران قم را مورد عتاب قرار داد،برای مثال در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه قم گفت:« مدیرانی که کاهلی در کنار تنبلی دارند در پست خود باقی نخواهند ماند و در بررسی عملکرد مدیران دستگاه رفاقت و سفارشات را مدنظر قرار نخواهم داد و با آن‌ها برخورد می‌کنم».
وی با انتقاد از برخی از روابط عمومی دستگاه‌ها تصریح کرد: «مدیران باید همواره پاسخگوی رسانه‌ها باشند ولی متأسفانه برخی از روابط عمومی‌ها تنها روابط عمومی مدیران هستند و برجسته‌سازی مدیران را دنبال می‌کنند که در این شرایط از اهداف خود در حال دور شدن هستند و دستگاه‌ها نباید در برخورد با رسانه‌ها لکنت زبان داشته باشند».

سرمست در پاسخ به سؤالی درباره جابه‌جایی «مدیران ناکارآمد» و «سفارشی» افزود:« اینجا قم است و باید شرایط قم را در نظر گرفت و برای آن فعلاً سؤالی ندارم ولی از مدیران برنامه خواسته‌ام که اگر دستگاهی پویا نباشد مجبور به تغییر مدیر آن خواهیم بود».

وی القای ناکارآمدی نظام و ایجاد ناامیدی در بین مردم را گناهی نابخشودنی دانست و ادامه داد: «مدیران در استان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند و همه دستگاه‌های اجرایی موظف به پاسخگویی به رسانه‌ها و افکار عمومی هستند، همچنین رسانه‌ها نیز وظیفه مطالبه گری از مسئولان با رعایت اخلاق حرفه‌ای و پرهیز از سیاه نمایی هستند».

ونمونه دیگری از گفته های استاندار قم در باب تغییر مدیران ناکارآمد در جلسه تودیع ومعارفه رییس جهادکشاورزی قم بیان کرد:« باید در عملکرد مدیران بازنگری شده تا بتوانیم مجموعه‌ای از مدیران علمی و جهادی را در استان داشته و عملکرد خوبی در سال آینده از سازمان‌ها شاهد باشیم».

این رویکرد و گفته های استاندار ما اهالی رسانه را خوشحال کرد که بزودی در این شهر شاهد «دمیدن روح تازه ای از مدیریت خواهیم بود» ، «مدیرانی اهل برنامه »، «انقلابی و جهادی» باشند. هرچند که استاندارقم ملاک ماندن و یا رفتن مدیران را رضایت و یا عدم رضایت مردم عنوان کرد، اما ما آشکارا و پنهانی شاهد «موج نارضایتی مردم قم » از عملکرد برخی از مدیران استانی هستیم که مدیر محترم با به بکار بستن انواع شگردهای مدیریتی همچنان برمسند مدیریت این استان تکیه داده و آب هم از آب تکان نمی خوردو برخی مدیران نیز به «دلایل نامعلومی» از پاسخگویی به «خبرنگاران سرباز می زنند» حال آنکه در نخستین همایش زن و رسانه استاندار قم گفت: مدیری که از خبرنگار بترسد مدیر نیست. 

حال سوال اینجاست آیا مدیران ناکارآمد قم همچنان خواهند ماند؟
ما اهالی رسانه انتظار داریم استاندار محترم قاطعانه برروی گفته های خود بایستد وبرای بهبود اوضاع قم که شده عذر مدیران ناکارآمدش را بخواهد شاید با این کار بسیاری از گره های کور قم مشکلات قم باز شود.شاید!!!

انتهای متن/

پاسخی بگذارید