گروه: سایر / یادداشت
تاریخ : 1398/02/22 11:20
شناسه : 206757


هدی سادات چاوشی: طبقه همکف _ فروشنده موجود در طلافروشیِ یگانه _ همان که سکه خرید و فروش میکند!.. به شدت عرق کرده و دانه‌های عرق روی پوست سرش به وفور مشخص است.

یک آقا بدلایلی که بیان کرد میخواهد تعدادی سکه بفروشد... سکه‌های سال 86 به بالا که هیچ اما سکه‌هایی که سنشان از سال 86 کمتر است را خیلی ارزانتر باید بفروشد که تنها دلیل بیان شده از سوی مغازه‌دار صرفا رئیس جمهور سابق یعنی آقای احمدی‌نژاد است!///... یکباره عده‌ای برای احمدی‌نژاد دستمریزاد میفرستند و عده‌ای برای افراد دیگر! خانمی دیگر قصد فروش طلای آبشده خود را دارد.. یکنفر در آن میان فریاد میکشد و از قیمت خودروهای شرکت‌های ایرانی و خرید سریع آن در چند دقیقه تعجب میکند و با صدایی بلند تعجب خود را ابراز میکنند و مجددا عده‌ای برای افرادی دستمریزاد و دعای خیر دارند!... بازار راکد است و مغازه‌دارها سکه نمیفروشد و ظواهر امر نشان میدهد که امروز قیمت سکه بالا میرود. همانطور که قیمت دلار از دیروز بالا رفته... گر چه قیمت کاغذ هم همینطور است و حتی کاهو هم دیگر با قیمتی نجومی فروخته میشود که کارنامه نوسانات را چندسالی هست که با گوشت و پوست و استخوان لمس میکنیم.

آقای مغازه‌دار و طلافروش بیشتر معطل میکند تا قیمت طلا با توجه به ساعت و موقعیت زمانی، مقدار بیشتری پایین بیاید.

این که جهت گیری‌های سیاسی و اقتصادی دولت‌های چندم و چندم، با دلیل و بی‌دلیل به سمت افزایش بوده و آیا تحریم‌ها و یا محدودیت‌ها در این میان سهیم بوده‌اند یا خیر را وارد این ماجرا نمیکنیم فقط یادآوری میکنیم؛ اگر رشد 757 درصدی سکه در دولت احمدی‌نژاد در سال 1392 را شروعی برای کارنامۀ نوسانات درنظر بگیریم، خواهیم دید که با ایران و ایرانی فقط باید تعامل کرد چرا که ایران و ایرانی مرد روزگار سخت است.

و بفرمایش رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه ای؛ با توجه به سه جهت‌گیری اصلی که در تنفیذ رئیس جمهور دوازدهم به آن اشاره شد(12/5/98)؛ خط مشی سیاست خارجی دولت ایرانی تعامل گسترده با دنیا برای ظهور مقتدرانه در برابر سلطه‌طلبان در سطح جهان است.

و در این میان تحلیل شینهوا(خبرگزاری رسمی چین) نیز با بیان اینکه: "در طول تاریخ از ابزار دیپلماسی نه برای امتیاز دادن به طرف دیگر بلکه برای گفت و گو، حل مسائل و اختلافات به اشکال صلح آمیز استفاده شده است و برای ایران نیز باید از مسیر تعامل وارد شد." بر این امر واقف است.

انتهای پیام /

پاسخی بگذارید