تاریخ : 1398/02/24 21:46
شناسه : 206798

دادستان شهرستان ری گفت: جایگاه شهدا در پیشگاه خدا مغتنم است و مقام والایی تا روز قیامت دارند.



به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - حجت الاسلام و المسلمین علی ملکوتی در مراسم بیت النور به روایتی از رسول اکرم اشاره داشت و افزود: خداوند برای مؤمنین 100 طبقه بهشت آماده کرده است که فاصله هر طبقه نیز از زمین تا آسمان هست.

وی با اشاره بر اینکه بهشت اول برای مؤمنین و مؤمنات است، افزود: برای اینکه بتوانیم از یک طبقه فراتر برویم بایستی از درجه بهشت اول عبور کنیم. وقتی انسان مروری بر این روایت ذکر شده، می کند. کاملا متوجه آن می شود که باید 20 صفت در وجودش باشد.

ملکوتی با بیان اینکه برای اینکه به بهشت صدم دستیابیم، بایستی وقت و ساعت مشخصی برای نماز و تلاوت قرآن و.... داشته باشیم، ادامه داد: زمان ها، روز و شب مقدس  ویژه ای در ماه مبارک رمضان وجود دارد که حتی خواب شما عبادت محسوب می شود و شب های قدر این ماه بزرگ هزار شب است، پس فرصت را مغتنم شمرید.

دادستان شهرستان ری با تاکید براینکه اگر کسی حج تمتع انجام دهد و پس از آن گناهی نکند تازه طبقه اول جایگاه اوست، گفت: روایت از امام حسین (ع) آمده است؛ خداوند اگر کسی را خیلی مغتنم بشمرد، نوکری مردم را به او می دهد. اینگونه مرجعیت شما افزایش می یابد، چون او نیات و خدمت‌رسانی ها بخوبی می داند. حال شما می توانید جایگاه شهید دریابید.

وی بیان کرد : اگر کسی قطره ای از خونش در راه خدا ریخته شود با اولین قطره، تمامی گناهان او بخشیده می شود. شهید اگر حق الناس به گردن داشته باشد. خداوند عنایتی به ذی حق می کند تا او را بخشیده شود.

ملکوتی در پایان متذکر شد: فردی که به لقاح خدامی پیوندد، فرصت جبران گناه و بدست آوردن ثواب را ندارد. اما شهدا بعد از مرگ، تازه پاک و مقدس می شوند و مانند فرشتگان دائما تا روز قیامت در حال عبادتند و آنان همنشین حضرات معصومین می شوند و به بهشت صدم دست می یابند.

انتهای پیام/


پاسخی بگذارید