گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1398/02/25 10:44
شناسه : 206807

رئیس انجمن مهمانپذیرهای قم با اشاره به نقش بخش خصوصی در توسعه گردشگری قم گفت: باید بخش خصوصی گردشگری در انتصابات سهیم باشد تا میراث فرهنگی بتواند رشد و توسعه داشته باشد.



به گزارش  خبرنگار شاخه سبز - حسین جزینی در میزگرد تخصصی آسیب شناسی عدم توسعه گردشگری قم که در دفتر خبرگزاری تسنیم قم برگزارشد افزود: یکی از بزرگترین مشکل ما این است که دولتی ها برای ما تصمیم می گیرند در حالی که معتقدم میراث فرهنگی باید به بخش  خصوصی واگذرشود و دولت نظارت عالیه را برعهده داشته باشد.

وی با اشاره به عقب بودن گردشگری قم از برنامه 5ساله توسعه گفت: در بحث زیر ساخت ها ما با کمبود 7هزار تخت اقامتی رو برو هستیم وبرای رفع این مشکل نیز به اعتبار  نیاز داریم ولی هیچگونه حمایتی از سرمایه گذار نمی شود تا به این بخش ورود کند و این کمبودها را برطرف کند.

رئیس انجمن مهمانپذیران قم از عدم نظارت بر مسافرخانه های غیر مجاز قم انتقاد کرد وگفت: متاسفانه در زمینه برخورد با مسافر خانه های غیر مجاز خلاء قانونی داریم چرا که طبق قانون مسافرخانه های غیر مجاز تنها تا دو هفته پلمپ می شوند و دوباره به حیات خود ادامه می دهند.

جزینی با بیان اینکه گردشگری قم فقط زیارتی  نیست افزود: با توجه به تمدن و سابقه قم استان ما یک استان تاریخی است و برای بسیاری از جهانگردان دارای ارزش میراثی است  و همچنین  دارای ظرفیت بومگردی منحصر بفردی است  که نیاز به شناسایی و معرفی دارد.

وی تصریح کرد: بسیاری از مهمانپذیرهای ما 50ویا 60سال ساخت است و نیاز به تعمیر دارد اما هیچ حمایتی تسهیلاتی  وجود ندارد تا صاحبان واحدها بتوانند واحدهای خود را بروز کنند.

رئیس انجمن مهمانپذیران قم با انتقاد از وجود بروکراسی در ادارات گفت: متاسفانه برای گرفتن یک مجوز شش ماه باید در ادارات مختلف قم سرگردان باشیم واین به نفع توسعه گردشگری قم نیست.

جزینی گردشگری را فرابخش دانست و افزود: میراث  فرهنگی  ، شهرداری ، سازمان  اوقاف ،اداره راه وشهر سازی  از جمله سازمان ها و ارگان هایی هستند که باید با هم تعامل داشته باشند تا گردشگری بتواند روند توسعه و پیشرفت خود را طی کند.

وی  با اشاره به سود آور بودن صنعت گردشگری  نسبت به نفت تاکید کرد: میراث فرهنگی  قم به یک اتاق فکر نیاز دارد تا با شناسایی موانع و رفع مشکلات شاهد پیشرفت و توسعه این صنعت باشیم.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید