گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1398/02/25 14:19
شناسه : 206823

رئیس انجمن مجتمع های بین راهی قم بااشاره موارد ناکارامدی مدیرکل میراث فرهنگی قم گفت: میراث فرهنگی قم درشرایط فعلی بدترین دوران خود را سپری می کند.



شاخه سبز - رئیس انجمن صنفی مجتمع های بین راهی استان قم با بیان اینکه برای اینکه گردشکری محور توسعه باشد باید زمینه ورود سرمایه گذاران ایجاد شود،بیان کرد: میراث فرهنگی باید با دستگاه های اجرایی دیگر تعامل داشته باشند و ظرفیت آنها استفاده کند.

 جلالی نژاد تصریح کرد:استان قم 120 واحد مجتمع گردشگری و بین راهی دارد که از نظر کیفیت در کشور سرآمد هستند، در گذشته گفته می شد که کسی بین راه غذا نخورد ولی خوشبختانه این موضوع در قم تغییر کرده و مردم به مجتمع های بین راهی می روند و گردشگری غذا رونق پیدا کرده است.

 وی خاطرنشان کرد: در آئین نامه قانونی وجود دارد که سالی یک بار نرخ مصوب می شود ولی با توجه به تورم شدید به مشکل برخوردیم، از نظر کیفیت مواد غذایی مجتمع های گردشگری ارتقای بسیار خوبی پیدا کرده است.

رئیس انجمن صنفی مجتمع های بین راهی استان قم با بیان اینکه تشکلات صنفی گردشگری این استان هدفشان توسعه صنعت گردشگری قم است اظهارداشت : برنامه های فرهنگی زیادی برای ارتقاء کیفیت صنعت گردشگری قم داریم اما متاسفانه بودجه فرهنگی لازم را نداریم و چند برنامه ای که انجام دادیم با هزینه شخصی انجام شد و تشکل ها خودشان خود جوش بی هیچ چشم داشتی هزینه کردند.

جلالی نژاد بابیان دیگر فرصت آزمون و خطا نیست گفت: ما انتظار داریم شخصی که به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی انتخاب می شود دغدغه میراث را داشته باشد از ظرفیت های گردشگری استان مطلع باشد وتعامل خوبی با انجمن ها داشته باشد از تجربیات پیشکسوتان استفاده کند ولی متاسفانه در عمل می بینیم که اینگونه نیست و تکرار آزمون و خطاها میراث فرهنگی قم را عقب نگه داشته است.

این عضو فعال حوزه گردشگری قم تصریح کرد: درمدیریت قبل تلاش کردیم اداره شهرستان را برای سرعت بخشی به کارهای اداری ایجاد کردیم با این هدف که در اداره کل به مانند اتاق فکر عمل کند وتصمیمات کلان در انجا اتخاذ شود اما با آمدن مدیر کل جدید اداره شهرستان تعطیل شد و به شرایط قبل برگشتیم.

جلالی نژاد با بیان اینکه با توسعه گردشگری قم نه فقط بخش خصوصی که همه شهر و استان منتفع می شوند افزود: متاسفانه با آمدن مدیر کل جدید گردشگری قم هیچ توسعه ای نکرده است و روز به روز نیز پسرفت می کند و ما از رسانه های قم انتظار داریم فریاد ما را به گوش مسئولان برسانند چرا که انتظار داریم مسئولی برروی کار بیاید که درعین اینکه به بخش ها و ظرفیت های گردشگری قم اشراف دارد از روحیه هنرمندی نیز برخوردار باشد تا همه بخش ها از جمله صنایع دستی قم نیز بتواند رشد کند

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید