تاریخ : 1398/02/26 18:19
شناسه : 206829

فرماندار شهرستان پاکدشت گفت:صنعتگران پاکدشت خواستار مساعدت بیشتری در برای استقرار دفتر گمرک هستند تا صادرات در این منطقه رونق گیرد.


به گزارش معصومه محمدی خبرنگار شاخه سبز از پاکدشت  - هادی تمهیدی در پنجاه و یکمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران بیان کرد: شهرستان پاکدشت در 20 کیلومتری جنوب شرق استان تهران واقع شده است. حدود 568 کیلومتر مربع وسعت دارد و براساس سر شماری سال 95 جمعیت شهرستان 350 هزار 566 نفر برآورد شده که حدود 100 هزار نفر اتباع دارد.

تمهیدی افزود: جمعیت فعال شهرستان بر اساس آمار  107 هزار و 962 نفر هست که این جمعیت به ترتیب با 50 درصد در حوزه صنعت، 39 درصد حوزه خدمات، 6 درصد حوزه کشاورزی و 5 درصد در سایر حوزه ها مشغول بکارند. نرخ بیکاران ما حدود 5/72صدم درصد هست، لذا با این پتانسیل میزبان افراد از شهرهای اطراف هم هستیم.

فرماندار شهرستان پاکدشت اظهارداشت : بواسطه استقرار 2 هزار 52 واحد صنعتی تنها مشکلی که صنعتگران ما دارند، عدم وجود دفتر گمرک هست چون در زمینه ی صادرات شرکت های صنعتی پاکدشت فعالیت دارند. این در صورتیست که این امر چندین سال در حال پیگیری واقع شده ولی موافقتی برای راه اندازی آن نمی شود. کماکان آمادگی لازم برای استقرار دفتر مذکور را در شهرک های صنعتی پاکدشت داریم.

وی گفت : مهم ترین مشکل این شهرستان در حوزه زیر ساخت شهرک های صنعتی یعنی مسئله کمبود برق هست، این معضل حتی موجب شده، واحد های تولیدی ما که آماده بهره برداری هستند بخاطر این موضوع فعلا فعالیت خود را آغاز  نکنند. سال گذشته با پیگیری های استانداری یک پست برق در شهرک صنعتی عباس آباد مستقر شد و حدود 30 کارخانه وارد عرصه فعالیت شدند.

 تمهیدی در خاتمه ادامه داد: برای آنکه بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم نیاز به ایجاد پست 400 کیلو ولت داریم که بدلیل هزینه بسیار بالای آن این امر محقق نشده است. اما بصورت موقت  از برق منطقه ای استان تهران یک پست سیار دیگر برای تامین برق 40 واحد صنعتی دیگر خواستار شدیم. 

انتهای پیام /

پاسخی بگذارید